| کد مطلب: ۱۷۷۹۰

بهترین خودرو اقتصادی ایران؛ 3 ماشین کم مصرف

بهترین خودرو اقتصادی ایران؛ 3 ماشین کم مصرف

تیبا، ساینا و کوییک، ۳ تا از بهترین و کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های تولید ایران هستند که از امکانات رفاهی قابل‌قبولی برخوردارند. تیبا که از آن به‌عنوان نسخه ارتقا‌یافته پراید یاد می‌شود، یکی از اقتصادی‌ترین و کم‌مصرف‌ترین ماشین‌های سایپا است. خودروهایی مانند ساینا و کوییک در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک در بازار عرضه می‌شوند و این ماشین‌های اتوماتیک ارزان‌قیمت، انتخابی مناسب برای خرید ماشین‌های اتوماتیک با بودجه‌ای کم است.

اگر به دنبال اطلاع از امکانات رفاهی و مشخصات فنی خودروی اقتصادی ایران خودرو و سایپا هستید این مطلب برای شماست.

۱. تیبا؛ خودرو کم‌مصرف ایرانی و نسخه پیشرفته پراید

تیبا از خودروهای شرکت سایپا است و درواقع نسخه ارتقایافته پراید محسوب می‌شود؛ زیرا سایپا برای تقویت موتور تیبا از نسخه حجیم‌شده موتور پراید استفاده کرد. همچنین ترکیب کلی ساختار تیبا ترکیبی از پراید، ال ۹۰ و کیا ریو است. در طول سال‌ها نسخه‌های متفاوت ماشین تیبا روانه بازار شد؛ تفاوت این نسخه‌ها عموما در قطعاتی مانند ایربگ بود. سازندگان اتومبیل تیبا برای طراحی آن، از ماشین ایتالیایی لانچیا اپسیلون الهام گرفته‌اند. کیفیت پایین متریال و تجهیزات محدود از معایب این خودروی ایرانی بوده، اما قیمت پایین نسبت به رقبا، تیبا را به یکی از به‌صرفه‌ترین خودروهای سایپا برای خرید و فروش اقساطی سایپا تبدیل کرده است.

بررسی امکانات رفاهی اتومبیل تیبا

چراغ هشداردهنده عیب‌یاب موتور و داشتن سیستم تهویه مطبوع فقط دو مورد از امکانات رفاهی خودرو تیبا است. در ادامه سایر امکانات رفاهی این خودرو ایرانی را برای شما آورده‌ایم:

  • کیسه هوا راننده و سرنشین جلو
  • سیستم ضدسرقت
  • قفل مرکزی
  • گرم‌کن شیشه عقب
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • چراغ هوشیار عیب‌یاب موتور
  • ساعت دیجیتال
  • سیستم صوتی تصویری مالتی‌مدیا
  • دوربین دید عقب
  • سنسور پارک خودرو

اگر به خرید خودروهای اقتصادی ایران خودرو و سایپا علاقه دارید، در ابتدا لیست قیمت ایران خودرو اقساطی و سایپا را در سایت‌های معتبری مانند سپند خودرو مشاهده کنید؛ سپس با بررسی امکانات رفاهی و مشخصات فنی اتومبیل‌ها، ماشین اقتصادی موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه مشخصات فنی خودرو سایپا را برای شما آورده‌ایم.

آشنایی با مشخصات فنی خودرو تیبا

تیبا ماشینی ۴ سیلندر است و پایه قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار دارد. در ادامه مشخصات فنی تیبا را برای شما آورده‌ایم:

حجم موتور

۱۵۰۳ سی‌سی

موتور

۴ سیلندر ۸ سوپاپه

تنفس موتور

تنفس طبیعی

حداکثر قدرت

۸۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۲۸ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتر بر ساعت

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حجم باک سوخت

۴۱ لیتر

جعبه دنده

۵ دنده دستی

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۳.۵ ثانیه

وزن

۱۰۲۷ کیلوگرم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

تیبا؛ خودرو اقتصادی سایپا

۲. ساینا؛ خودرو به‌صرفه سایپا با طراحی جوان‌پسند

ساینا یکی دیگر از اقتصادی‌ترین خودروهای ایرانی است که مشخصات فنی شبیه تیبا دارد. نکته‌ای که ساینا را از تیبا متمایز می‌کند، طراحی زیباتر و امکان سفارش آن در مدل‌های فول آپشن است. همچنین می‌توان ساینا را در دو تیپ مختلف و با مدل دنده‌ای و اتوماتیک سفارش داد. ساینا یکی از ارزان‌ترین خودروهای اتوماتیک بوده که همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت آن نزد مردم است. در ادامه امکانات رفاهی خودرو ساینا را برای شما آورده‌ایم.

بررسی امکانات رفاهی خودرو ساینا

امکانات رفاهی تیپ‌های مختلف ساینا مانند ساینا پلاس و ساینا اس با یکدیگر متفاوت است اما در ادامه آپشن‌های مشترک بین ۳ مدل ماشین ساینا را برای شما آورده‌ایم:

  • کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو
  • مجهز به سیستم ضدسرقت
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • مجهز به سنسور پارک عقب
  • کامپیوتر سفری

در مدل ساینا پلاس امکانات بیشتری مانند باز شدن در خودرو هنگام تصادف، نمایشگر لمسی مجهز به بلوتوث، سیستم هشداردهنده برای فشار لاستیک‌ها، قفل شدن درها به‌صورت اتوماتیک در سرعت‌ بالای ۱۰ کیلومتر و مسیریاب‌های آنلاین و آفلاین وجود دارد. خودرو ساینا اس مجهز به امکانات رفاهی دیگری مانند راهنمای تعویض دنده و سیستم هشدار برای بستن کمربند ایمنی است.

آشنایی با مشخصات فنی اتومبیل ساینا

مشخصات فنی ساینا دنده‌ای بسیار شبیه تیبا بوده اما در مدل دنده اتوماتیک ساینا وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس ضریب پیوسته یا CVT است. در ادامه مشخصات فنی ساینا را برای شما آورده‌ایم:

حجم موتور

۱۵۰۳ سی‌سی

موتور

۴ سیلندر ۸ سوپاپه

تنفس موتور

تنفس طبیعی

حداکثر قدرت

۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۲۸ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حجم باک سوخت

۴۱ لیتر

جعبه دنده

۵ دنده دستی یا اتوماتیک CVT

وزن

۱۰۵۰ کیلوگرم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

۳. کوییک؛ مقرون‌ به‌صرفه‌ترین ماشین ایرانی

کوییک یکی دیگر از خودروهای اقتصادی به‌صرفه سایپا است که تفاوت فنی محسوسی با تیبا ندارد. کوییک به دلیل طراحی زیبا و قیمت مناسب توانست به‌سرعت بین مردم به خودرویی محبوب تبدیل شود. کوییک پس از مدتی مدل‌های دو رنگ جدیدی به نام کوییک R را روانه بازار کرد. همچنین سازندگان کوییک مدل‌های آپشنال این ماشین را با پسوند پلاس تولید کرده است. به‌علاوه کوییک نیز مانند ساینا در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. در ادامه امکانات رفاهی کوییک را برای شما شرح داده‌ایم.

آشنایی با امکانات رفاهی خودرو کوییک

یکی از امکانات خودرو اقتصادی کوییک، مجهز بودن صندلی عقب به نگهدارنده صندلی کودک است. در ادامه به بررسی سایر امکانات رفاهی کوییک پرداخته‌ایم:

  • سنسور پارک عقب
  • فرمان هیدرولیک
  • نمایشگر دمای هوای بیرون
  • مه‌شکن جلو و عقب
  • سیستم ضدسرقت

داشتن ریل سقفی، ترمز ضد قفل، قفل مرکزی با ریموت کنترل و تعبیه شدن دو کیسه هوا برای سرنشین جلو و راننده از امکانات دیگر اتومبیل کوییک است.

بررسی مشخصات فنی اتومبیل کوییک

خودرو کوییک مشخصات فنی تقریبا مشابهی با ساینا و تیبا دارد. در جدول زیر به بررسی مشخصات فنی کوییک پرداخته‌ایم:

حجم موتور

۱۵۰۳ سی‌سی

موتور

۴ سیلندر ۸ سوپاپه

تنفس موتور

تنفس طبیعی

حداکثر قدرت

۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۲۸ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حجم باک سوخت

۴۱ لیتر

جعبه دنده

۵ دنده دستی یا CVT

وزن

۱۰۶۳ کیلوگرم

شتاب صفر تا ۱۰۰

۱۳ ثانیه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

خرید اقساطی خودروهای کم‌مصرف ایرانی؛ راهکاری با صرفه اقتصادی بالا

خودروهای ایرانی مانند تیبا، کوییک و ساینا بهترین و کم‌مصرف‌ترین خودروهای اقتصادی ایرانی هستند. این ماشین‌ها در مدل‌های مختلفی روانه بازار شدند. همچنین کوییک و ساینا به‌دو صورت دنده‌ای و اتوماتیک در بازار عرضه می‌شوند. اگر به‌دنبال خرید خودرو با صرفه اقتصادی هستید، خرید خودروهای ایرانی به‌صورت اقساطی راهکاری مناسب برای شما است. برای خرید خودروهای ایرانی و خارجی با امکان پرداخت اقساط در بلند مدت، با کم‌ترین پیش‌ پرداخت و تحویل فوری به سایت‌هایی مانند ایران خودرو مراجعه کنید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی