درخواست ورود خودروهای کممصرف
باید در یک فرآیند تدریجی مرزها برای واردات خودروهای کممصرف و باکیفیت باز شود تا خودروساز داخلی در بازاری رقابتی مجبور به رفع نواقص خود شود و با ارتقای کیفیت و کاهش مصرف سوخت، معضل ناترازی بنزین کشور رفع شود. حمیدرضا صالحی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتوگو با تسنیم گفت: بخشی از ناترازی بنزین در کشور به مصرف بالای خودروهای داخلی مربوط میشود، خودروهای داخلی اغلب بیشتر از استانداردهای جهانی مصرف بنزین دارند، به همین دلیل بهطور کلی هدررفت بنزین بالایی داریم و با ناترازی بنزین مواجه شدهایم. عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران افزود: هر زمان به حمایت هوشمندانه از صنایع نپرداختهایم، آسیب دیدهایم، در ارتباط با صنعت خودروسازی کشور نیز این اتفاق رخ داده است که بر اثر حمایتهای همهجانبه و غیرهوشمند زمینه را برای تولیدات باکیفیت نهچندان مساعد فراهم کردهایم.