| کد مطلب: ۱۰۳۸۳

رویداد

رویداد

طرح بانک مرکزی بالاخره قانون شد

bank markazi

طرح بانک مرکزی بالاخره قانون شد

قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از بررسی موارد اختلاقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد و به‌زودی از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ خواهد شد. به گزارش فارس، پس از گذشت چند دهه از تصویب قانون پولی و بانکی در سال 1351، برای اولین بار، در مجلس یازدهم با هدف اصلاح قوانین حوزه بانک مرکزی، طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت. این طرح در 67 ماده، سال گذشته، قبل از بررسی لایحه بودجه به تصویب نمایندگان مجلس رسید اما در مجموع 4 بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت داشت و در نهایت مجلس بر 5 مصوبه خود که جزء ایرادات شورای نگهبان بود، اصرار کرد و طرح برای تعیین‌تکلیف به مجمع تشخیص مصحلت نظام ارسال شد. موارد اختلافی در چند جلسه مجمع بررسی و اصلاح شد و در نهایت در 29 آبان‌ماه به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد. طبق قانون، رئیس مجلس باید لایحه را به دولت ابلاغ کند که به‌زودی این اقدام انجام خواهد شد.

243921

مسکن نهضت ملی متری چند؟‌

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ممکن است برخی از واحدهای نهضت ملی با قیمت هر مترمربع ۵ میلیون تا ٧ میلیون تومان شروع شده باشند و برخی‌ها هم با ١٠ میلیون تومان شروع و با ١٢ میلیون تومان تمام شوند. به گزارش ایلنا، روح‌الله اکبری با بیان اینکه ساخت یک میلیون و ٩٠٠ هزار واحد نهضت ملی مسکن آغاز شده‌ است، اظهار کرد: طبق گزارش دیوان محاسبات پروژه مسکن اقدام ملی در دولت گذشته را با ١٢‌درصد پیشرفت فیزیکی به این دولت تحویل دادند و کار ساخت کمتر از ٣٠٠ هزار واحد مسکونی آغاز شده‌ بود. وی ادامه داد: میزان پیشرفت ١٢درصدی با موضوع شروع علمیات ساخت تفاوتی ندارد. یکی از مشکلات ما این است که از آنجایی که پروژه اقدام ملی طولانی شده، مردم هزینه‌ای دادند و کار هم باید ٢۴ماهه انجام می‌شد اما به دلیل تاخیر در اجرا با تعدیل مواجه شد. درحالی‌که افراد در سال ٩٨ ثبت‌نام کردند اجرای پروژه سال ١۴٠٠ بوده که در این مدت تورم سنگینی به این پروژه وارد شده‌است.

maskan1

قیمت مسکن در تهران کاهشی شد

گزارش بانک مرکزی در خصوص متوسط قیمت فروش یک مترمربع بنای واحد مسکونی در مناطق شهر تهران در آبان ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که قیمت مسکن نسبت به ماه قبل، منفی 4/0‌درصد و حجم معاملات مثبت 8/14درصد بوده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، گزارش بانک مرکزی در خصوص قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران برای کل ماه آبان نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل قیمت مسکن منفی 4/0درصد و حجم معاملات مثبت 8/14‌درصد بوده است. بنابراین گزارش، متوسط قیمت فروش یک مترمربع بنای واحد مسکونی در مناطق شهر تهران نشان می‌دهد بیشترین کاهش قیمت در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل مربوط به منطقه یک تهران با 4/9‌درصد است. همچنین متوسط قیمت فروش یک مترمربع بنای واحد مسکونی در منطقه ۱۲ تهران، 8/7درصد کاهش را تجربه کرد. بنابرگزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش یک مترمربع بنای واحد مسکونی منطقه ۲۰ تهران کاهش قیمتی 6/6 و منطقه ۴ کاهش قیمتی 2/6درصدی را در آبان ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل داشت.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی