| کد مطلب: ۴۷۹۲

آمریکا میزبان مانور نظامی اوکراینی‌‏ها

منابع مطلع اعلام کردند که آمریکا درحال برگزاری یک مانور نظامی برای نظامیان اوکراینی در یکی از پایگاه‌هایش در آلمان است. رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام ک

منابع مطلع اعلام کردند که آمریکا درحال برگزاری یک مانور نظامی برای نظامیان اوکراینی در یکی از پایگاه‌هایش در آلمان است. رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که این کشور میزبان یک مانور نظامی برنامه‌ریزی‌ برای پرسنل نظامی اوکراینی در یکی از پایگاه‌هایش در آلمان است تا آمادگی آنها و تصمیم‌گیری‌شان در میدان نبرد قبل از مرحله بعدی درگیری با روسیه را تقویت کند. طبق این گزارش، این رزمایش چندروزه در یک مرکز مانورهای جنگی در پایگاه ارتش ایالات‌متحده در ویسبادن آلمان برگزار می‌شود؛ پایگاهی که ژنرال مارک‌میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه از آن بازدید کرده بود. مقامات آمریکا به جزئیات بیشتر این مانور اشاره‌ای نکرده‌اند. میلی در این باره به خبرنگارانی که با او به آلمان سفر کرده بودند، گفت: هیچ‌کس به اوکراینی‌ها نمی‌گوید: «به چپ یا راست بروید و این یا آن کار را انجام دهید. این وظیفه جامعه بین‌المللی نیست». وی افزود: تمام کاری که ما انجام می‌دهیم این است که چارچوب و تکنیکی را آماده کنیم تا به اوکراینی‌ها اجازه دهیم خودشان یاد بگیرند و در مواجهه با موقعیت‌ها یا سناریوهای مختلف به درستی عمل کنند.
میلی نسبت به عملکرد ارتش اوکراین ابراز خوش‌بینی کرد؛ اما اذعان داشت که نبرد سختی در انتظار آنهاست. وی گفت: من به اراده اوکراین برای مقاومت ایمان زیادی دارم. این مانور نظامی در پی نخستین سالروز حمله روسیه به اوکراین و در سایه گمانه‌زنی‌ها در مورد حملاتی که کی‌یف و مسکو ممکن است در دومین سال جنگ انجام دهند، برگزار می‌شود.
از سوی دیگر، روزنامه فایننشال‌تایمز دیروز گزارش داد که اتحادیه اروپا ظرف چند هفته یک میلیارد یورو (بیش از یک میلیارد دلار) مهمات توپخانه‌ای به اوکراین تحویل خواهد داد. این روزنامه همچنین ابتکاری را بررسی کرد که برای تخصیص یک میلیارد یورو از تسهیلات موسوم به «صلح اروپایی» پیش‌بینی شده است. این روزنامه نوشت، ارسال این محموله به احتمال زیاد ظرف چند هفته انجام می‌گیرد. بیشترین مهماتی که کی‌یف به آنها نیاز دارد شامل گلوله‌های هویتزر ۱۵۵ میلیمتری است که ۱۲ کمپانی در اتحادیه اروپا چنین مهماتی را تولید می‌کنند.
فایننشال‌تایمز از قول منابع موثق نوشت، وزرای دفاع اتحادیه اروپا نیز قرار است در روزهای آتی در این باره صحبت کنند.
«صلح اروپایی» در مارس ۲۰۲۱ تحت سیاست خارجی و امنیتی مشترک به منظور تقویت نقش اتحادیه اروپا به‌عنوان یک تامین‌کننده امنیت جهانی تاسیس شد. اهداف اعلام‌شده آن شامل حفظ صلح و جلوگیری از درگیری است. بودجه این ابتکارعمل هم برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۷ بالغ بر ۵.۶۹ میلیارد یورو است. روسیه، کمک‌های نظامی غرب به اوکراین را محکوم کرده و می‌گوید این روند فقط به تنش در درگیری می‌انجامد و راه‌حلی برای سازش نیست.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی