| کد مطلب: ۴۶۷۶

خبرسازان

خبرسازان

عیدی آتش‌نشانان پرداخت نشده لایحه تغییر اقلیمی در راه مجلس فهرست ساختمان‌های ناایمن تهران

amani naser

عیدی آتش‌نشانان پرداخت نشده

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران دیروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورا، با بیان اینکه جای سوال است تا کی سریال حریق ساختمان‌های ناایمن باید اتفاق بیفتد؟ گفت: «دو اتفاق خلاف‌قانون در حریق ساختمان ۱۵۳ رخ داده که یکی از آنها تغییر کاربری تجاری به انباری بوده است و شما در حادثه پلاسکو دیدید که بررسی‌ها نشان داده، مسئولیت این مهم برعهده بازرسان وزارت کار است که باید با این مسئله برخورد کرده و واحد صنفی را پلمب کنند. اتفاق بدتر این است که این ساختمان پلمب شده بود، اما بعد از مدتی پلمب را شکسته و وارد ساختمان شده بودند.» امانی ادامه داد: «نکته جالب این است که این ماه عیدی همه پرسنل با حقوق بهمن‌ماه پرداخت شده است، اما هنوز عیدی آتش‌نشانان پرداخت نشده و وقتی از معاون شهردار می‌پرسم می‌گوید که مشکل اداری بوده است. این چه مشکلی است که آتش‌نشانان باید برای عیدی یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومانی مدام تماس بگیرند؟ از شهردار می‌خواهم هرچه سریع‌تر عیدی این افراد را پرداخت کنند.»

salajeghe

لایحه تغییر اقلیمی در راه مجلس

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از آماده شدن لایحه تغییر اقلیمی خبر داده است. او دراین‌باره گفته است: «پیش‌نویس لایحه مربوط به تغییرات اقلیمی آماده شده و تلاش می‌کنیم این لایحه را به زودی به مجلس تقدیم کنیم. در برنامه هفتم بودجه نیز باید مسائل مربوط به محیط‌زیست، تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و... به خوبی ابلاغ شود و امیدوارم این هم‌افزایی‌ها خروجی‌هایی داشته باشد که تکالیف مناسبی برای ما ابلاغ شود.» رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه محیط‌زیست مسئله درون‌مرزی نیست و کاملا پیوسته است، ادامه داد: «بیش از ۹۵درصد آنچه در تغییر اقلیم تاثیر می‌گذارد، مربوط به فعالیت‌های انسانی است.»

zakani maryam kamyab1

فهرست ساختمان‌های ناایمن تهران

شهردار تهران گفته است، لیست ساختمان‌های ناایمن تهران در اختیار رئیس شورای شهر تهران قرار می‌گیرد. علیرضا زاکانی دراین‌باره گفته، لیست ساختمان‌های ناایمن باید در اختیارش قرار گیرد تا آن را منتشر کند: «لیست ساختمان‌های ناایمن در اختیار مرجع قضایی است و مرجع قضایی نیز روی آن احکامی را صادر کرده است. این موضوع در جهت اصلاح خواهد بود لذا مسیری که می‌رویم در جهت اصلاح است.» شهردار تهران با بیان اینکه بی‌تردید باید مشکل را حل کنیم، گفت: «لیست را در اختیار آقای چمران، رئیس شورای‌شهر تهران قرار خواهیم داد و او تشخیص می‌دهد که چگونه عمل کند. اما همانطور که وزیر کشور اعلام کرد، نباید التهاب روی التهاب گذاریم. حدود ۱۶هزار واحد مسکونی در مسیر رصد و پایش ۹گانه هستند که برای اولین‌بار این اتفاق در حال رخ دادن است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی