| کد مطلب: ۶۲۱۸

خبرسازان

خبرسازان

ادغام شماره‌های امدادی

nasiri ali

ادغام شماره‌های امدادی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که فاز اول ادغام شماره‌های امدادی در تهران در سال‌جاری اجرایی می‌شود. علی نصیری درباره سرانجام اجرای طرح ادغام شماره‌های امدادی که بنا بود به‌شکل پایلوت در تهران اجرا شود، گفت: «در طرح مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ با دیگر شماره‌های امدادی ادغام نخواهد شد. چهار شماره ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر، ۱۱۵ اورژانس، ۱۲۳ اورژانس‌اجتماعی و ۱۲۵ آتش‌نشانی در اجرای این‌طرح با یکدیگر ادغام خواهند شد.» او با بیان اینکه ظاهر این کار ساده به‌نظر می‌رسد، گفت:‌ «اما واقعیت این است که چنین کاری، پیچیدگی‌های زیادی دارد. مثلا برخی شماره‌ها مانند آتش‌نشانی فقط در شهر تهران و برخی مثل اورژانس و هلال‌احمر گستره استانی دارند که باید اینها را مشخص و تعیین‌تکلیف می‌کردیم. همچنین لازم بود تا هماهنگی ماموریت‌ها و اعزام‌ها و نحوه ادغام دیسپچ‌ها و... نیز انجام می‌شد. ضمن اینکه مدل‌های مختلفی هم دراین‌خصوص مطرح بود که همین موضوع سبب شد تا حدود دوسال، مراحل مطالعاتی اجرای این‌طرح زمان ‌ببرد.»

noori Alireza

مرگ هر هفته 10تهرانی در تصادفات

معاون محیط‌زیست، زیرساخت و نوآوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به برآورد بیش از ۹۰هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از حوادث ترافیکی در پایتخت در سال ۱۴۰۰ گفته است که سهم هر تهرانی از این خسارات ۱۰میلیون تومان بوده است. علیرضا نوری با بیان اینکه طرح ایمنی ترافیک با حمایت شهردار تهران در حال مطالعه است، گفت: «در سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳۰نفر در حوادث ترافیکی تهران جان خود را از دست دادند و این‌رقم با کاهش محدودی در سال ۱۴۰۱ روبه‌رو بود. ضمن اینکه تعداد جان‌باختگان بیش از ۵۰۰ نفر به‌ثبت رسیده است.» معاون مرکز مطالعات با اعلام اینکه به‌طور میانگین هر هفته ۱۰نفر در تهران جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند، گفت: «هرچند در برخی مناسبت‌ها تعداد جان‌باختگان تصادفات افزایش می‌یابد اما به‌طور میانگین در طول سال، هر هفته شاهد ثبت ۱۰فوتی در تصادفات هستیم که این آمار برای شهر تهران بالاست.»

havashenasi

هشدار نفوذ گردوخاک

سازمان هواشناسی کشور نسبت به نفوذ گردوخاک از کشورهای غربی به ۵ استان و احتمال غرق‌شدن شناگران در جنوب کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ نسبت به نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به‌ویژه به نواحی مرزی و غبار محلی هشدار داد. این مخاطرات جوی از جمعه تا شنبه (۵ تا ۶ خردادماه) در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مورد انتظار است. براثر این وضعیت جوی احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار و احتمال تاخیر پروازها وجود دارد. سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی عدم‌حضور افراد در فضای باز به‌ویژه اشخاص آسیب‌پذیر، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق مقررات را توصیه می‌کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی