| کد مطلب: ۴۷۹۹

خبرسازان

خبرسازان

رشد 5/9درصد اهدای خون نیاز تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس قتل 3 عضو یک خانواده در مسجدسلیمان

sedaghat abbas

رشد 5/9درصد اهدای خون

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور از رشد 5/9درصدی اهدای خون در ۱۱ماه سال جاری خبر داد و در عین حال بر لزوم توجه به اهدای خون در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز تاکید کرد تا تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران با مشکل مواجه نشود. به گزارش ایسنا، عباس صداقت درباره وضعیت اهدای خون در ۱۱ماه سال ۱۴۰۱ گفت: «طبق گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، در ۱۱ماهه ابتدایی سال جاری حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیز کشورمان به مراکز و کلینیک‌های اهدای سراسر کشور مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، حدود دو میلیون نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.» او ادامه داد: «استان‌های خراسان شمالی، ایلام و لرستان به ترتیب با 7/34درصد، 7/21درصد، 8/20 درصد، بیشترین رشد شاخص اهدای خون را نسبت به سایر استان‌های کشور در ۱۱ماهه ابتدای سال جاری نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، به خود اختصاص داده‌اند. همچنین با همراهی هموطنان در استان تهران نیز شاهد 52/10درصد رشد شاخص اهدای خون در ۱۱ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده‌ایم.»

tavakolizadeh

نیاز تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفته است، تهران شهری است که بیش از ۷۵۰۰ هزار اتوبوس نیاز دارد. محمد امین توکلی‌زاده دراین‌باره گفت: «اما کمتر از ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد و آن هم فرسوده است. همچنین انبارهای تامین قطعات مترو خالی است که این کمبودها باید امسال جبران شود.» او ادامه داد: «طبق نظر نخبگان پشت سر اقتصادهای کلان، اقتصادهای شهری پرتوان ظاهر می‌شوند؛ به‌طور مثال در هند و چین بین اقتصادهای خرد و کلان اتصال ایجاد می‌کنند. یکی از مواردی که باید کار شود، نقش‌آفرینی در اقتصاد است. حدود هزار شغل قابلیت دارد تا در شهرها به آن پرداخته شود، اما نیاز به یک زیست‌بوم اقتصادی بزرگ و شبکه تولیدی و توزیعی درست دارد. مرحله بعدی، خرد کردن یک محصول به اندازه‌ای که بشود در خانه تولید کرد، است که مونتاژ آن در شهرک‌های صنعتی است.»

rahman bin saeed

قتل 3 عضو یک خانواده در مسجدسلیمان

دادستان مسجدسلیمان اعلام کرده، فردی در منطقه کلگه از توابع این شهرستان اقدام به قتل سه نفر از اعضای خانواده خود کرده است. به گزارش ایرنا، رحمان بن‌سعید دراین‌باره گفت: «تحقیقات پلیسی و قضایی در این خصوص آغاز شده است که تا روشن شدن واقعیت موضوع هیچ شایعه‌ای قابل تایید نیست. در این حادثه ۲ خواهر ۳۰ و ۱۱ ساله و یک خواهرزاده ۶ ساله به قتل رسیده‌اند. اطلاعاتی از انگیزه فرد برای اقدام به این قتل و جزئیات ماجرا هنوز در دست نیست و در حال بررسی این حادثه‌ایم.» او ادامه داد: «ضارب بعد از ارتکاب این جنایت متواری شده است. این حادثه به‌وسیله سلاح گرم صورت گرفته است. تحقیقات برای دستگیری فرد متهم ادامه دارد و مشخص نیست که ضارب هنگام ارتکاب به قتل در چه شرایطی از نظر تعادل روانی بوده است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی