| کد مطلب: ۴۶۴۷

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

برخورد سازمان نظام پزشکی با متخلفان دغدغه‌ ناتمامِ حق مسکن افسردگی با تغییر فصل

dr raeeszadeh

برخورد سازمان نظام پزشکی با متخلفان

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با توضیح درباره برخورد با شبکه صدور مجوز غیرقانونی پروانه طبابت گفته است که تلاش می‌کنیم پاکسازی کاملی در این زمینه انجام دهیم. هدف‌ ما این است که به اطمینان صدرصد برسیم که کسی مجوز پروانه کار پزشکی از راه غیرقانونی کسب نکند. محمد رییس‌زاده درباره شناسایی شبکه صدور مجوز غیرقانونی پروانه طبابت گفت: «گاهی ممکن است به تعداد انگشت‌شمار افرادی به صورت نادرست یا متخلفانه، پروانه‌ای کسب کنند که ما در صورت شناسایی با آن شدیدا برخورد می‌کنیم؛ چراکه با سلامت مردم در ارتباط است و باید درباره صدور پروانه تمام ضوابط رعایت شود.» او ادامه داد: «تلاش می‌کنیم پاکسازی کاملی انجام دهیم. هدف‌مان این است که به اطمینان صدرصد برسیم که کسی مجوز پروانه کار پزشکی، از راه غیرقانونی کسب نکند.»

khoshvaghti armin

دغدغه‌ ناتمامِ حق مسکن

آرمین خوشوقتی، کارشناس ارشد حقوق و روابط کار گفته است، امروز حق مسکن ۶۵۰ هزار تومان، «حق قانونی کارگران» است و اگر کارفرمایی افزایش 100هزارتومانی را اعمال نکند یا مابه‌التفاوت ماه‌های اول سال را نپردازد، حق قانونی کارگران را پایمال کرده است. او ادامه داد: «در سال ۱۴۰۱ رویه تعیین و تصویب مبلغ کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار، یک تفاوت جزئی با سال‌های پیش و با روند قانونی داشت. امسال شورای‌عالی کار، مبلغ کمک‌هزینه مسکن را ۶۵۰هزار تومان تعیین کرد و به هیئت‌وزیران برای تصویب فرستاد اما هیئت‌وزیران به جای تصویب یا احیاناً ارجاع آن به شورای‌عالی کار، خودش مبلغ را تعیین کرد که این رویه، خلاف قانون است.» به گفته او، متاسفانه الان شنیده می‌شود که برخی شرکت‌های مطرح و بزرگِ زیرمجموعه وزارت نفت، به همین دلیل خلأ قانونی، از افزایش دادن کمک‌هزینه مسکن کارگران خود خودداری کرده‌اند و به‌رغم اینکه سال ۱۴۰۱ در حال پایان است، هنوز همان کمک‌هزینه مسکن قبلی را به کارگران پرداخت می‌کنند و این مسئله موجب انتقاد کارگران این شرکت‌ها شده است.

shams jamal

افسردگی با تغییر فصل

جمال شمس، متخصص روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه شیدایی یا «مانیا» حالتی از افسردگی است، گفته است که این اختلال همزمان با فصل بهار آغاز می‌شود و با تظاهراتی همانند نشاط‌‌‌زدگی، خلق بالا به صورت شادی، خوش‌بینی افراطی، اشکال در تمرکز و برنامه‌ریزی‌های بلندپروازانه دیده می‌شود. او با بیان اینکه در بعضی از فصول سال به دلایل نامعلوم ممکن است خلق برخی افراد دستخوش تغییراتی شود، ادامه داد: «افسردگی فصلی، اختلالی است که معمولا با تغییر فصل به بالاترین میزان خود می‌رسد.» این روانپزشک گفت: «به‌طور کلی افسردگی فصلی، نوعی اختلال است که در آن فرد در دیگر زمان‌های سال شرایطی عادی دارد ولی در فصلی خاص، احساس اضطراب و افسردگی می‌کند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی