| کد مطلب: ۶۲۱۹

از جامعه چه خبر؟

از جامعه چه خبر؟

درخواست انجمن برای برگزاری علنی دادگاه 2روزنامه‌نگار

elahe niloofar

درخواست انجمن برای برگزاری علنی دادگاه 2روزنامه‌نگار

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران خواستار برگزاری دادگاه الهه محمدی و نیلوفر حامدی، خبرنگاران روزنامه شرق و هم‌میهن شد. در متن بیانیه این انجمن دراین‌باره آمده است: «از ابتدای دستگیری خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی ازسوی دستگاه‌های ذی‌ربط، اتهاماتی سوای انجام وظایف حرفه‌ای به ایشان وارد شد. اما دستگیری آنها متعاقب انجام امور قانونی محوله ازسوی رسانه‌های متبوع ایشان اتفاق افتاد. اکنون جامعه مطبوعاتی منتظر است در یک محاکمه عادلانه و علنی، سرنوشت همکاران خود را دنبال کند و روزنامه‌نگاران به‌طور جدی خواهان روشن شدن صحت و سقم این اتهامات هستند. برگزاری محاکمه علنی درعین‌حال می‌تواند به روزنامه‌نگاران کمک کند تا در فضای شفاف‌تر و امن‌تری به فعالیت حرفه‌ای خود بپردازند. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن تایید خواست خانواده بازداشت‌شدگان و اهالی‌رسانه مبنی بر علنی‌بودن دادگاه، انتظار دارد سایر موازین دادرسی عادلانه در مورد همکاران روزنامه‌نگار اجرا شود.»

aghrab2

رتبه سوم ایران در عقرب‌گزیدگی

بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در ایران نیز از ۵۰گونه موجود و شناسایی‌شده عقرب، ۷ گونه حائزاهمیت هستند که سالانه موجب حدود ۶۰ هزار گزش می‌شوند و کشور را پس از مکزیک و کلمبیا در رتبه سوم عقرب‌زدگی دنیا قرار داده‌اند. مار و عقرب از مهم‌ترین جانوران زهرآگین هستند که گزش آنها از دلایل مهم مراجعه بیماران بـه بخش فوریت‌های پزشکی است؛ به‌شکلی‌که هر ساله شاهد بروز حوادث ناشی از مار و عقرب‌گزیدگی در منـاطق مختلف کشور هستیم. مارگزیدگی در همه سنین و عقرب‌گزیدگی در کودکان کمتر از شش‌سال بیشتر موجب مرگ می‌شود. بیش از ۱۵۰۰گونه عقرب در دنیا شناسایی شده‌اند که فقط ۲۵گونه آنها از لحاظ سلامت عمومی اهمیت دارند و به‌طورکلی سالیانه حدود 1/2میلیون عقرب‌گزیدگی در دنیا اتفاق می‌افتد. تعداد کل مارگزیدگی در کشور طی سال گذشته، بیش از ۷۵۰۰مورد و تعداد عقرب‌زدگی در کشور بالغ بر ۵۳هزار مورد بوده است.

amani naser

پرونده فساد ۲۰ هزار میلیاردی

عضو شورای شهر تهران درباره کشف پرونده فساد ۲۰ هزار میلیارد تومانی در شهرداری تهران خواستار ارائه گزارشی از سوی شهرداری به شورای شهر شد و بر انتشار جزئیات بیشتر پرونده تأکید کرد. به گزارش ایسنا، ناصر امانی، درباره سرانجام پرونده فساد ۲۰ هزار میلیارد تومانی که شهردار تهران و سخنگوی شهرداری در خصوص آن صحبت کرده بودند، گفت: «در ابتدا سخنگوی شهرداری تهران اعلام کردند که پرونده فسادی در شهرداری تهران کشف کردند که به اندازه نصف بودجه شهرداری یعنی حدود ۲۰ هزارمیلیارد تومان است که این عدد برایم عجیب و تکان‌دهنده بود. آقای زاکانی با سخنان خود وجود چنین پرونده‌ای را تأیید کردند و ما منتظر هستیم که گزارشی را در این خصوص به شورای شهر ارائه بدهند و یا در راستای تنویر افکار عمومی، جزئیات بیشتری از این پرونده را منتشر کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی