| کد مطلب: ۵۳۷

گزینه جانشینی شهردار مشخص نیست

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

غلامعلی ترابی عضو شورای شهر شیراز:

گزینه جانشینی شهردار مشخص نیست

بعد از اینکه روز پنجشنبه اعلام شد شهردار شیراز استیضاح و عزل شده است، ده‏‌ها خبر تایید و تکذیب منتشر شد. اعضای شورای شهر شیراز نیز هرکدام سعی کردند به نحوی این ماجرا را مدیریت کنند که آسیبی به کلیت شورای شهر وارد نشود. درباره دلایل عزل شهردار شیراز با غلامعلی ترابی عضو شورای شهر شیراز به گفت‌وگو نشستیم.

دلیل عزل شهردار شیراز چه بود؟

دلیل ضعف آقای اصنافی، ضعف در حوزه شهرداری نبود. شهرداری در این یک سال گذشته عملکرد موفقی داشت و شهردار شیراز نیز زحمات زیادی کشیده بود و توسعه شهر نسبت به دوره قبل، سرعت بیشتری گرفته بود. اما توقع دوستان شورا خیلی بالاتر از قبل شده بود. در جلسه‌‌ای که با شهردار هم برگزار شد، نگاه این بود که سرعت توسعه بیشتر شود و بحث‌‌ها حول این موارد و مواضع بود. نهایت آقای شهردار تصمیم گرفتند از مسئولیت خود استعفا دهند. ممکن است تا روزهای آینده حتی مباحث متفاوت از وضعیت کنونی هم اتفاق افتد و تاکنون تصمیم‌گیری درباره برکناری شهردار نشده و مباحث مطرح‌شده گمانه‌زنی بعضی رسانه‌‌ها بوده است.

جریان‌‌های سیاسی خارج از شورا تا چه اندازه در عزل شهردار موثر بودند؟

این مسائلی که مطرح می‌‌شود، شایعات رسانه‌‌ای است. ما در شورا چیزی از این قضیه ندیدیم. بحث‌‌های این‌چنینی مطرح نشد. همه مباحثی که در جلسات شورا مطرح می‌‌شد، در حوزه عملکردی و کاری بود. انتقاداتی در حوزه‌‌ آی‌تی مطرح شده بود یا در حوزه فرهنگی، به نظر می‌‌رسید اعضای شورا توقعاتی از شهرداری داشتند که مطرح شد و بحث‌‌ها همگی حول توسعه و عمران شیراز بود.

مهمترین گزینه شورا برای شهرداری شیراز چه کسی است؟

فضا هنوز به سمت انتخاب در شورا نرفته است. اعضای شورا هنوز به گزینه جایگزین نرسیده‌اند. عملا بحث استعفا پنجشنبه‌شب رسانه‌‌ای شد. ان‌شاءالله هفته آتی درباره افراد بحث خواهد شد. در حال حاضر هیچ گزینه‌‌ای مد نظر اعضای شورا نیست.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی