| کد مطلب: ۲۵۹

معترضان معتقدند کنسرت‌ها تخلفات گسترده داشتند

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

صادق کوشکی، فعال حزب‌الله:

معترضان معتقدند کنسرت‌ها تخلفات گسترده داشتند

تصور بر این بود که با روی کار آمدن دولت رئیسی، گروه‌‌های فشار عنان تخریب‌گری را رها کرده و مانند دولت نهم و دهم سکوت پیشه کنند؛ اما شاهد آن هستیم این گروه‌‌ها، این روزها هم خود را معیار اجرای قانون می‌‌دانند و اگر کسی خلاف‌نظر آن‌‌ها با هر مجوزی رفتار کند، او را متهم به نقض قانون کرده و همچنان اجازه برخورد با این افراد را به‌صورت خودسرانه به خود می‌‌دهند. در این میان، مدافعان آنها مانند صادق کوشکی، از چهره‌های شاخص انصار حزب‌الله، حملات گروه فشار و خودسر به کنسرت هارا در واکنش به کم‌کاری مسئولان عنوان می‌‌کنند.

‌درباره آنچه در اهواز و برای کنسرت سیروان خسروی اتفاق افتاده است، باید پرسید چرا با وجود مجوز صادرشده، بار دیگر شاهد لغو چنین برنامه‌‌ای هستیم و چرا این موضوع تکرار می‌‌شود؟ آیا دوگانگی و موازی‌کاری وجود دارد؟

دوگانگی وجود ندارد و اگر قانون دقیقا اجرا شود، چنین مشکلی پیش نمی‌‌آید. برخی مدیران مثلا در همین وزارت ارشاد، اگر وظایف قانونی خودشان درباره مواردی مانند کنسرت را دقیقا اجرا کنند و مر قانون اجرا شود و اگر وقتی مجوز می‌‌دهند، براساس وظایف قانونی‌شان پایش و نظارت لازم را انجام دهند که آیا آن کنسرت شرایط قانونی را رعایت می‌‌کند یا خیر، چنین مشکلاتی پیش نمی‌‌آید. برای برخی از کنسرت‌‌ها وضعیت این‌گونه است که به تهیه‌‌کننده شرایط قانونی گفته می‌‌شود و براساس آن، به او مجوز داده می‌‌شود اما تهیه‌کننده شرایط قانونی را رعایت نمی‌‌کند و همین رعایت نکردن شرایط قانونی، موجب اعتراض برخی به اجرای کنسرت می‌‌شود. اگر در کنسرت رخدادهای خلاف قانون نباشد و آن کنسرت در چارچوب ضوابط قانونی برگزار شود، اعتراض و مشکلی پیش نمی‌‌آید. نباید این‌گونه باشد که مجوزی را صادر کنند و همه چیز را به دست برگزارکنندگان کنسرت بسپارند، چون برخی از آن‌‌ها به فکر منافع مالی خود هستند و اعتنایی به قانون و ضوابط نمی‌‌کنند و طبیعتا عده‌‌ای هم به زیرپا گذاشتن قانون و تخلفات واکنش نشان می‌‌دهند و اعتراض می‌‌کنند.

‌ اگر این اعتراضات و نتیجه آن، منطبق با قانون است، چرا پس از آن، شاهد دل‌جویی دولتی‌‌ها از هنرمند و تیمش بودیم؟ چنان‌چه سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ چنین رفتاری در پیش گرفت. تحلیل‌تان از این اتفاق چیست؟

از خود او در رابطه با رفتارش بپرسید؛ من که سخنگوی او نیستم؛ ممکن است معاونی از این وزارت‌خانه دست برگزارکننده کنسرتی را ببوسد. خودش باید پاسخ‌گو باشد. من جریان کلی آنچه موجب لغو برخی کنسرت‌‌ها شده است را تبیین می‌‌کنم.

‌ یعنی این گروه‌‌ها که رفتارشان به برهم خوردن کنسرت‌‌ها منجر می‌‌شود و از لحاظ دولت هم رفتارشان قابل قبول نیست، گروه فشار محسوب نمی‌‌شوند و بنابر روندی قانونی، چنین رفتاری را بروز داده‌اند؟

اگر کنسرتی دقیقا در چارچوب شرایطی که مجوز برای آن صادر می‌‌شود، عمل می‌‌کند، هیچ‌کسی نمی‌‌تواند اعتراض کند. مشکل آن است که مجوز صادر می‌‌شود اما کنسرت‌‌ها خارج از شرایط کنسرت برگزار می‌‌شوند. همین تخلفات گسترده و نقض قانون موجب می‌‌شود شهروندان در برابر آن سکوت نکرده و واکنش نشان دهند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی