| کد مطلب: ۱۱۹۳

سیاستمداران

سیاستمداران

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

دانشگاه تهران باز است

روز گذشته، کانال تلگرامی امتداد در مطلبی نوشت؛ دانشجویان دانشگاه تهران می‌گویند: «به آنها اعلام شده تا دو هفته به صورت غیرحضوری و در کلاس‌های آنلاین فعالیت‌های درسی خود را دنبال کنند». با توجه به اینکه آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در کشور پایین آمده این گمانه‌زنی وجود دارد که علت چنین تصمیمی حضور پرتعداد دانشجویان در پردیس مرکزی دانشگاه تهران در اعتراض به گشت ارشاد و مرگ مهسا امینی بوده است اما پس از ساعاتی روابط عمومی دانشگاه تهران از صحت نداشتن موضوع فوق خبر داد و اعلام کرد که کلاس‌ها، حضوری برگزار می‌شوند.

«اغتشاش» به روایت روزنامه ایران

روزنامه ایران، ارگان دولت، بخشی از صفحه نخست خود را به اعتراضات در شهرهای مختلف ایران اختصاص داده است و این اعتراضات را در گزارش خود «اغتشاش» عنوان کرده و نوشته: «افراد و گروه‌های تروریستی وارد فاز عملیاتی اقدامات ضدامنیتی شدند.» همچنین در بخش دیگری با عنوان «تلاش برای ناامنی‌کردستان و اغتشاش در تهران» نوشت: «در شهر دیواندره در استان کردستان آشوبگران و اغتشاش‌گران به مقر و خودروهای پلیس حمله کردند. عصر دیروز برخی افراد که تعدادشان به ۱۰۰۰ نفر می‌رسید در بلوار کشاورز تهران و برخی خیابان‌های اطراف با نیروهای انتظامی درگیر شدند.» این روزنامه در گزارش خود نوشت: «برخی افراد حاضر در تجمعات دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، علامه طباطبایی و شهید بهشتی شعارهای هنجارشکنانه سردادند.»

گشت ارشاد اجازه دستگیری ندارد

محمود علیزاده‌طباطبایی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگویی که با سایت منیبان داشته است، به انتقادات از عملکرد گشت ارشاد اینگونه واکنش نشان داد: «در قانون اختیاراتی درخصوص امر به معروف برای نیروی انتظامی پیش‌بینی شده که اساسا غلط است، باید این قانون اصلاح شود. در همه جای دنیا چهره پلیس خشن است، اما نباید اختیاراتی به او دهیم که باعث رعب و وحشت مردم شود. در قانون عدم رعایت حجاب شرعی، جرم است اما مجازات آن پنج تا 50 هزار تومان جزای نقدی است. به اتهام این جرم نمی‌توان کسی را دستگیر کرد، بنابراین پلیس باید توجیه شود.» او در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: «مسائل اجتماعی راه‌حل اجتماعی دارند، بنابراین با راه‌حل‌های امنیتی نمی‌توان به نتیجه رسید. روش‌هایی که تاکنون به کار گرفته شده نه‌تنها موثر نبوده بلکه باعث تجزی هم شده است. طبق قانون اگر یک تار مو هم بیرون باشد، زن مجرم است، پس بالای 80 درصد خانم‌ها طبق قانون مجرم هستند و حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند. این نشان می‌دهد قانون غلط است و باید اصلاح شود. گشت ارشاد قطعا تاثیر منفی دارد و به اعتبار نیروی انتظامی آسیب می‌زند. در این چند روز دیدم بسیاری از این حمله‌هایی که به پلیس شده بعضا ناجوانمردانه بوده، درحالی‌که پلیس واقعا به ملت خدمت می‌کند. نباید به‌خاطر خطای یک مامور کل عملکرد پلیس را زیر سوال ببریم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی