| کد مطلب: ۴۹۳۱

سیاستمداران

سیاستمداران

خوشحالیم که یاد گرفتید بایدها و نبایدهای اصلاح‌طلبان حقارت ایران‌اینترنشنال

hemati

خوشحالیم که یاد گرفتید

عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی با انتشار ویدیویی از مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری در توئیتر خود نوشت: «نوشتند و گفتند: توافق ایران و عربستان ضربه کاری به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. مدعیان اصلاحات یاد بگیرند! ما که خیلی وقت پیش اینها را گفته بودیم. خوشحالیم، بالاخره شما هم یاد گرفتید.»

naeemipoor

بایدها و نبایدهای اصلاح‌طلبان

محمد نعیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سؤال که چقدر ضرورت دارد در شرایط کنونی، بزرگان و دلسوزان نظام در یک جمعی دور هم گرد آمده و برای برون‌رفت از شرایط موجود راهکاری ارائه کرده و بتوانند برای انتخابات آینده برنامه‌ریزی انجام دهند، گفت: «منتقدان وضع موجود، به شرایط امروز کشور و برون‌رفت از وضعیت موجود، به انتخابات سال ۱۴۰۲ متفاوت نگاه می‌کنند. شاید قدم اول این باشد که آیا اصلاً این نگاه‌ها با همدیگر هم‌پوشانی دارند؟ ممکن است مسئولان دور هم بنشینند و نیازی نبینند که با دیگران تبادل‌نظر کنند. در این صورت؛ همان اتفاقی که در سال ۱۴۰۰ افتاد، در سال ۱۴۰۲ هم آن‌گونه عمل می‌شود. یعنی شرایط رقابتی نیست.» او در بخش دیگری گفت: «میان طرفداران این نظام و براندازان نظام چون هیچ نقطه اشتراکی وجود ندارد، لذا هیچ نشست و گفت‌وگویی محقق نمی‌شود. یکی تاکید می‌کند که باید نظام جمهوری اسلامی پابرجا بماند و دیگری می‌خواهد نظام جمهوری اسلامی از صحنه روزگار محو شود. آنچه اکنون در صحنه سیاسی کشور مشاهده می‌شود، این است که اصلاح‌طلبان تاکید مکرر می‌کنند که استصواب از مسیر انتخابات حذف شود و بایدونبایدهایی را مطرح می‌کنند که مسئولان کنونی درون حاکمیت این بایدها و نبایدها را قبول نداشته و راه را بسته می‌بینند. برخی روش خود را عین صواب برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی می‌دانند و طرف دیگر این‌گونه روش حکمرانی را عین خلاف و آسیب‌زننده به جمهوری اسلامی می‌داند. در واقع اگر طرفین روش همدیگر را به‌هیچ‌وجه قبول نداشته باشند، نشست و تبادل‌نظری متصور نیست.»

anbarlooee

حقارت ایران‌اینترنشنال

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ابعاد توافق ایران و عربستان گفت: «توافق ایران و عربستان به وساطت چین، یک گام مثبت برای تحولات منطقه و نگاه جهانی به قدرت شرق بود، و باید گفت که کسانی که از این رویداد به‌شدت ناراحت هستند، صهیونیست‌ها هستند. به همین دلیل سران رژیم صهیونیستی نسبت به این توافق ابراز تأسف کردند و موضع‌گیری علنی داشتند.» او افزود: «در این بین یک حادثه رونمایی از کارفرمای اصلی اینترنشنال هم صورت گرفت، و مشخص شد که پشت‌پرده اصلی اینترنشنال صهیونیست‌ها هستند و مصاحبه نتانیاهو با اینترنشنال از این حقیقت و حقارت اینترنشنال رونمایی کرد. من فکر می‌کنم که این دستگاه دروغ‌پراکن به ایستگاه آخرش که همان حمایت صهیونیست‌ها از آنها هست رسیده است. به‌زودی تحولات مهمی هم در منطقه رخ خواهد داد و این تحولات به نفع ایران و به ضرر آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی