| کد مطلب: ۴۹۰۱

سیاستمداران

سیاستمداران

لغو کنگره توسعه ملی جز رهبری کسی به فکر نیست مسمومیت‌ها ایذایی است

tose meli

لغو کنگره توسعه ملی

لغو کنگره توسعه ملی ایران اسلامی، سومین کنگره سراسری حزب که قرار بود روز پنج‌شنبه برگزار شود، دو روز پیش از زمان موعود، به درخواست کمیسیون احزاب و تصویب شورای مرکزی حزب به تعویق افتاد. این حزب اصلاح‌طلب که اکثریت اعضای آن، سابقه عضویت در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را دارند، پیش‌تر دومین کنگره خود را اردیبهشت 1400 و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با پیام سیدمحمد خاتمی برگزار کرده بود. گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت چنین اتفاقی در آستانه برگزاری سومین کنگره توسعه ملی مطرح شده است. مهمترین آن اشاره به نامه حزب به ابراهیم رئیسی، چند روز قبل از برگزاری کنگره است. در این نامه از رئیسی خواسته شده تا از ریاست‌جمهوری استعفا دهد. حالا چهره‌های نزدیک به این حزب می‌گویند همان نامه باعث لغو برگزاری کنگره این حزب شده است.

Bahonar

جز رهبری کسی به فکر نیست

محمدرضا باهنر در سی‌وسومین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی مهندسین گفت: حزب در حکومت دموکراتیک دو وظیفه دارد، یک وظیفه آن کادرسازی است و وظیفه دیگرش شنیدن مطالبات مردم است تا اولویت‌بندی کند و در دستور کار قرار دهد. امروز رئیس جمهور برای ۸ سال آینده کشور برنامه دارد و نمایندگان مجلس به فکر ۴ سال آینده کشور هستند؛ به جز رهبری هیچ‌کس دیگری در کشور به فکر ۳۰ یا ۴۰ سال آینده کشور و انقلاب نیست. بنابراین برخی ایرادات در ساختار کشور ما وجود دارد که در چهل سال دوم باید اصلاح شود. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه برخی ایرادات مربوط به رویکردهای ما است، اظهار کرد: برخی رویکردهای ما ایرادات اساسی دارد که باید در آن تجدیدنظر کنیم. بسیاری از اوقات منافع مردم با رضایت کوتاه مدت مردم در تضاد است. حکمرانی یعنی دولت تلاش خود را به کار گیرد و رضایت مردم را کسب کند اما هدف غایی آن منافع درازمدت مردم باشد نه صرفا نان امشب مردم؛ کما اینکه حکمران باید به فکر نان شب مردم، آرزوهای میان‌مدت و درازمدت مردم باشد.

khatami

مسمومیت‌ها ایذایی است

سید احمد خاتمی در نماز جمعه دیروز تهران به موضوع مسمومیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: حادثه‌ای که این روزها فراگیر و عمومی شده و روزهای اول فقط در قم بود و اکنون در بسیاری از شهرها فراگیر شده است مسمومیت‌های پیاپی دانش آموزان عزیز و عمدتا دانش آموزان دختر است. وی با بیان اینکه سران اغتشاش در طول چند ماه اخیر سه برنامه برای آسیب رساندن به نظام داشتند، ادامه داد: برنامه اول آنها آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و آنها در همین چارچوب به نوجوانان و جوانان بازی خورده گفته بودند که اگر یک هفته در خیابان باشند نظام می‌رود ولی زبان حال شما مردم این بود که «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه». خاتمی با بیان اینکه این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد و با چهار تا حرکت نابخردانه، این نظام آسیب نمی‌بیند تصریح کرد: دومین برنامه آنها ایجاد جنگ مسلحانه در کشور بود. آنها آذر ماه رسما اعلام جنگ مسلحانه کردند. فراخوان دادند، ولی هیچ کس به فراخوان‌های آنها توجهی نکرد و از همان اول برنامه آنها ناکام ماند.خاتمی با بیان اینکه سومین برنامه آنها ایذاء دائمی بود، اظهار کرد: در واقع آنها به دنبال اذیت کردن مردم ایران بودند و این مسمومیت‌های پی در پی از مصادیق این اذیت و ایذاء است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی