| کد مطلب: ۴۶۲۷

سیاستمداران

سیاستمداران

اثر معکوس امید واهی سرنوشت مشترک حزب موتلفه، حزب نظام

hazeri

اثر معکوس امید واهی

علی‌محمد حاضری، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با شفقنا در تحلیل اعتراضات چند ماه اخیر کشور گفت: «موج ناآرامی‌های اخیر به این دلیل بود که این مردم آسیب‌دیده از شرایط نابسامان اقتصادی، از نظر فرهنگی و هویتی نیز تحقیر شده بودند. سیستم باید سازوکارهای اعتمادآفرین را به کار بگیرد. ریشه و زمینه‌های اصلی اعتراضات برطرف نشده است.» وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «در شرایط فعلی هم به امید نیاز داریم و هم امید واهی اثر معکوس می‌دهد. به همان اندازه‌ای که امید اثربخش است، وعده‌های امید واهی دادن یا ایجاد امیدهایی که مقدمه آن فراهم نیست، اثر تخریبی دارد. شکی نیست که اگر به مردم امید دهیم در عرصه‌های بسیاری موثر است و احساس ناامیدی، خسارات فراوان و گسترده‌ای بار می‌آورد. در حال حاضر به امیدهای حقیقی نیاز داریم و حتماً باید در این مسیر حرکت کنیم.»

Noroozi Setareh Kazemi 30

سرنوشت مشترک

کامبیز نوروزی، حقوقدان در کانال تلگرامی خود در واکنش به مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان نوشت: «اوایل دهه ۹۰ چند مورد اسیدپاشی سریالی زنان در اصفهان رخ داد. مرتکبان این جنایت‌ها هیچ‌گاه به قانون تحویل نشده و مجازات نشدند، شاید هم قرار به قانون نبود. ماجرای مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز در مدارس قم و اخیرا بروجرد یادآور اسیدپاشی‌های اصفهان است. آیا این پرونده هم همان سرشت را دارد به همان سرنوشت دچار است؟»

Badamchian

حزب موتلفه، حزب نظام

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره جایگاه این حزب در سایر کشورها گفت: «حزب موتلفه اسلامی در روابط بین‌الملل خود یک قدرت مربوط به نظام جمهوری اسلامی است، کما اینکه ما در مسئله ارتباط با چین یا کشورهای دیگر یا احزاب مقاومت در کشورهای همسایه، روابط ویژه‌ای داریم. مثلا در اواخر دولت آقای روحانی حزب حاکم ویتنام نامه‌ای نوشته بودند که علاقه‌مند هستند با حزب موتلفه اسلامی ارتباط برقرار کند، ما نیز بررسی کردیم و در نهایت هفته گذشته بنده با سفیر ویتنام در دفتر حزب موتلفه با حضور مسئولان ذی‌ربط‌مان جلسه‌ای داشتیم و گزارش این جلسه را نیز به وزارت خارجه می‌دهیم. زیرا در چارچوب نظام حرکت می‌کنیم. در کره‌شمالی نیز ارتباط داریم و مواضعی را که دولت نمی‌تواند به علت مشکلات بین‌الملل بگیرد، حزب موتلفه این‌کار را می‌کند. بنابراین باید گفت احزاب متفاوت هستند و اثرگذاری آنها در سیاست خارجی و بین‌الملل نیز متفاوت است.» وی در بخش دیگری تاکید کرد: «آنها حزب موتلفه اسلامی را حزب حاکمیت و نظام می‌دانند و معتقد هستند موتلفه در کشور یک حزب منظم و سابقه‌دار است و در عرصه سیاسی ایران حساب جدایی از احزاب دیگر دارد. ضمن اینکه ما خود را تافته جدابافته نمی‌دانیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی