| کد مطلب: ۶۲۰۳

سیاستمداران

سیاستمداران

تیزی تیغ سیاست خارجی

Hassan Khomeini

تیزی تیغ سیاست خارجی

سیدحسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر، معاونان، سفیران و کارکنان وزارت امور خارجه با آرمان‌های امام خمینی(ره) گفت: «سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است؛ هرچه در داخل قدرتمندتر باشیم، دوستان در بیرون تیغ‌شان بهتر می‌بُرد. به تعبیر دیگر سیاست خارجی دست ماهر دکتری است که یک تیغ در دست دارد، اما تیزی این تیغ به سیاست داخلی است.» وی در ادامه افزود: «نکته دیگر این است که ما در سیاست خارجی باید سعی کنیم توان گفتمان‌سازی‌های بین‌المللی داشته باشیم. اصل انقلاب در چنین فضایی به وجود آمده بود. گفتمان نه شرقی نه غربی، فضای دنیا را عوض کرد، تغییر گفتمان بازی فلسطین را عوض کرد و پس از انقلاب اسلامی بازگشت دوباره به دین اتفاق افتاده است که آن نیز تأثیرات زیادی به جا گذاشت.»

tabarzadi heshmat

رأی دادگاه حشمت‌اله طبرزدی

شعبه‌ یک دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی براتی، حشمت‌اله طبرزدی را به سی سال و شش ماه حبس محکوم نمود و به‌عنوان مجازات تکمیلی دوسال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی و دو سال آموزش توسط دادگستری اصفهان برای یادگیری زندگی به‌عنوان پیشگیری از جرم را در نظر گرفته است. موارد اتهامی طبرزدی، افساد فی‌الارض، تبلیغ علیه نظام، توهین به آیت‌الله خمینی، توهین به مقام رهبری، همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه علیه جمهوری اسلامی و اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار از طریق تحریک به اغتشاش است. طبرزدی این دادگاه را صالح ندانسته و اعلام کرده که حق خود می‌داند علیه افرادی که برای او پرونده‌سازی کرده‌اند در مراجع ذیصلاح اعاده‌ی حقوق و دادرسی نماید.

Bahonar

شورای نگهبان به قانون عمل کند

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با فارس گفت:«در انتخابات پیش رو، مقام معظم رهبری برعکس دوره‌های قبل که تاکید داشتند خیلی زود وارد فضای انتخابات نشوید، خود ایشان این بار زودتر از هر زمانی شروع به روشنگری درباره انتخابات کردند و چهار مؤلفه را برای انتخابات پیش رو تبیین کردند. یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت.» وی افزود: «بنده از رسانه ملی تعجب می‌کنم که برنامه‌های زیادی هم تولید می‌کند، اما هیچ محتوای خاصی تا به امروز از این مطالبه مشروع و بحق رهبر انقلاب که بیش از یک ماه از آن می‌گذرد، تولید نشده است.» باهنر با اشاره به اهمیت و راهکارهای افزایش مشارکت گفت:«به نظرم میزان مشارکت برای ما حتی مهم‌تر از نوع انتخاب افراد است، البته ما در کسوت حزبی تلاش می‌کنیم که نامزدهای مدنظر خودمان انتخاب بشوند، اما مشارکت اهمّ این قضیه است و بسیار مهم‌تر است. یکی از پیشنهاداتم این است که فضای سیاسی یک مقداری بازتر شود، یعنی شورای نگهبان به واقع به مرّ قانون عمل کند و اجازه ندهد دفاتر استان‌ها و شهرستان‌ها سلیقه‌ای عمل کنند و یا حتی به‌مثابه یک حزب وارد بشوند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی