| کد مطلب: ۴۹۳۲

مقامات

مقامات

پیام رهبری به اسپانیولی‌زبان‌ها بازداشت 100 نفر درباره مسمومیت‌ها تضمین دسترسی به عدالت

khamenei 2

پیام رهبری به اسپانیولی‌زبان‌ها

همزمان با رونمایی از نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر انقلاب اسلامی در کاراکاس، پیام آیت‌الله خامنه‌ای به ملت‌های اسپانیولی‌زبان منتشر شد. رونمایی از نسخه اسپانیولی کتاب خاطرات دوران مبارزات رهبر انقلاب اسلامی با عنوان «سلول شماره ‌۱۴» طی مراسمی در شهر کاراکاس پایتخت کشور ونزوئلا و در کنار نمایشگاه فرهنگ دوستی ایران و ونزوئلا به همت فعالان فرهنگی ونزوئلا و اسپانیولی‌زبانان با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و ونزوئلا برگزار شد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
اگر توانسته باشم به‌وسیله‌ی این کتاب با شما اسپانیولی‌زبانان ارتباط بگیرم، بسیار خرسند خواهم بود. این بخش کوتاهی از سرگذشت من است. چه نیکو است که ما و شما و همه‌ی ملت‌های عدالت‌خواه با یکدیگر بیشتر آشنا شویم و بیشتر هم‌افزائی کنیم. نیکروزی شما را از خدا می‌خواهم.

vezarat keshvar

بازداشت 100 نفر درباره مسمومیت‌ها

شنبه‌شب وزارت کشور در اطلاعیه جدیدی، از بازداشت 100 نفر در بیش از یازده استان کشور در ارتباط با حوادث اخیر و مسمومیت در مدارس خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند. بررسی اولیه نشان می‌دهد: الف، تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس و تحت تاثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تا حصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد. ب، در بین دستگیرشدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و... مورد تحقیق و بررسی است.» اطلاعیه وزارت کشور همچنین هشدار داده به دلیل سوءاستفاده معاندین، دانش‌آموزان از انجام آن اکیدا خودداری کنند. همچنین وزارت کشور خبر داده که از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌های مدارس روند کاهشی چشمگیری داشته و فعالیت آموزشی به‌طور متعارف و مستمر در حال انجام است و مدیران و معلمان محترم با دانش‌آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد.

mosadegh

تضمین دسترسی به عدالت

محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در نشست تخصصی قضایی سازمان همکاری‌های شانگهای با اشاره به پیشینه طولانی و تاریخی قضاوت و دادخواهی در ایران، گفت: «در نظام قضایی جمهوری اسلامی همه مردم در مقابل قانون مساوی هستند و همه مردم حق دسترسی به عدالت برای احقاق حق خود را دارند و هیچ فرد یا مقامی در مقابل قانون مصونیت ندارد و حق دادخواهی یک حق بنیادین و تضمین‌شده در قانون اساسی است و سلب حق دسترسی به عدالت به‌عنوان عملی مجرمانه و قابل مجازات است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی