| کد مطلب: ۴۶۶۳

مقامات

مقامات

دشمن و التهاب‌آفرینی در بازار بستر فساد در صندوق‌های بازنشستگی اینترنت طبقاتی

raisi

دشمن و التهاب‌آفرینی در بازار

سیدابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران، اظهار داشت: «جنگ ترکیبی وجوه مختلفی دارد که جنگ روانی و تشویش اذهان عمومی یکی از ابعاد آن است و دشمن وقتی در اغتشاشات ناکام ماند، التهاب‌آفرینی در بازار را دنبال می‌کند.» رئیس‌جمهور با بی‌سابقه خواندن هجمه ماه‌های اخیر دشمنان علیه ملت ایران گفت: «جنگ اقتصادی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن است که با التهاب‌آفرینی در بازار، زندگی و معیشت مردم را هدف قرار داده است.» وی همچنین با اشاره به گزارش‌ها درباره تجمیع کالاهای اساسی در بنادر، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر کشاورزی را مامور بررسی دقیق موضوع و پیگیری اقدامات لازم برای تسریع در ترخیص این کالاها کرد.

torki gholamabbas

بستر فساد در صندوق‌های بازنشستگی

غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور، در دومین نشست ملی حقوقدانان انقلاب اسلامی با عنوان «رویداد حقوقی قیام» گفت: «در نظام حکمرانی کشور و به‌ویژه در حوزه اقتصاد یک مشکل مبنایی داریم. در کشور ما شرکت‌های متعدد با ماهیت‌های غیرروشن، صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه‌های شستا، بنیادهای تعاون، مراکز علمی مثل دانشگاه آزاد و... است و وقتی به اساس‌نامه‌های آنها مراجعه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که می‌توانند زمینه‌ای برای فساد باشند؛ البته این به این معنا نیست که این ارگان‌ها دچار فساد شده‌اند.» ترکی ادامه داد: «عواملی از جمله محقق‌نشدن دولت الکترونیک، ضعف سامانه‌های شفاف‌سازی، امضاهای طلایی و... بسترهای جرم‌زا در کشور هستند. در کشور ما یک معمای‌ وجود دارد و آن معما این است که این فساد با همه‌چیز پیوند خورده است. اگر مدیری بخواهد موفق عمل کند باید قوانین را دور بزند و یا کند کار کند، در غیر این‌صورت نظام اداری از آن حمایت نمی‌کند.»

saeedi 2

اینترنت طبقاتی

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس درباره اینکه وزیر ارتباطات مطرح کرده است پیشنهادی شده مبنی بر اینکه برای گردشگران خارجی سیم‌‌کارت‌های خاص و بدون فیلتر در نظر گرفته شود تا از پلتفرم‌هایی که در کشور فیلتر است، استفاده کنند و واکنش افکار عمومی به این مسئله، گفت: «البته از هنگامی که بحث اینترنت طبقاتی مطرح شده است، مردم نگرانی‌های خودشان را در حوزه‌های مختلف اعلام کرده‌اند. افکار عمومی آن را کاپیتولاسیون اینترنتی مطرح می‌کنند، که متاسفانه تعبیری نزدیک به واقعیت است.» نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: «چطور می‌شود برای گردشگری که از بیرون می‌آید سیم‌کارت بدون فیلتر تعبیه کرد تا بتواند از پلتفرم‌های فضای مجازی استفاده کند‌ اما میلیون‌ها انسانی که از طریق همین پلتفرم‌ها امرار معاش می‌کنند دسترسی به اینترنت آزاد نداشته باشند و معیشت‌شان دچار چالش شود؟ از طرفی این را بگذارید در کنار توئیت زدن‌های مکرر مسئولان کشور، در شرایطی ‌که مردم به توئیتر، اینستاگرام و واتساپ دسترسی ندارند. اینها با اصول مصرح قانون اساسی بالاخص اصل سوم، در تضاد است. ضمن اینکه محدود کردن آزادی‌های مشروع جامعه به بهانه امنیت هم با اصل نهم قانون اساسی تناقض جدی دارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی