| کد مطلب: ۴۶۰۰

مقامات

مقامات

درگذشت اعظم روحانی، همسر شهید مطهری و پیام‌ها

khamenei

درگذشت اعظم روحانی، همسر شهید مطهری و پیام‌ها

چهارم اسفندماه اعظم روحانی (عالیه روحانی) دارفانی را وداع گفت و روز گذشته خبر آمد که مقام رهبری با حضور در کنار پیکر او ضمن قرائت فاتحه، بر پیکر ایشان نماز اقامه کردند.
اعظم روحانی، همسر استاد مرتضی مطهری 26 سال زندگی مشترک با همسرش داشت و پس از شهادت همسر هم، رسالت خود را در کنار تربیت و بزرگ کردن فرزندان، زنده نگاه داشتن نام و یاد همسر می‌دانست. ثمره زندگی او با مطهری چهار دختر به نام‌های فریده، وحیده، حمیده، سعیده و سه پسر با نام‌های علی، محمد و مجتبی است. او درباره ازدواج و زندگی با مطهری در گفت‌وگویی با نشریه ایراندخت گفته است: «13 ساله بودم که آقای مطهری شاگرد پدرم بود. نزد ایشان در مشهد درس حکمت می‌خواندند. در 31 سالگی من را از پدر خواستگاری کرد. در 14 سالگی به عقد ایشان درآمدم. از آنجا که استاد بسیار درگیر درس و فعالیت‌های سیاسی بود، دیرتر از سایر برادرانش ازدواج کرد. عروسی ما و آخرین برادرشوهرم در یک شب برگزار شد. خداوند رسالتی بر عهده شهید مطهری گذاشته بود و ایشان به‌دلیل این رسالت احساس خطر نمی‌کرد. در دوران طاغوت بسیار به ایشان تهمت زدند که آمریکایی است و سرمایه‌دار است. او را اذیت کردند اما خواست خدا بود که ایشان در دوران انقلاب شهید شود تا امام بگوید مطهری پاره تن من بود. خدا نخواست مطهری در گمنامی از دنیا برود. امام به من گفت از مطهری برای همه بگو، 30 سال است که از اخلاق مطهری می‌گویم.» با همه این تلاش‌ها برای زنده نگاه داشتن نام مرتضی مطهری و معرفی شخصیت و افکار و اندیشه‌های او، اعظم خانم در بخشی از دیدگاه‌ها کمی متفاوت با همسر بود. مثلا وقتی خبر از لایحه‌ای درباره مجوز ازدواج مجدد آقایان بدون اجازه همسر را شنید در همین گفت‌وگوی مذکور مخالفتش را با آن و ورود مجلس به این موضوعات اعلام کرد؛ موضوعی که مشهور است مطهری مخالف آن به این شدت‌و‌حدت نبوده است و حتی موافقت او با این موضوع شهرت یافته است.

پیام رئیس قوه قضائیه

همچنین متن پیام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس دستگاه قضا به شرح زیر است: «انالله و اناالیه راجعون/ درگذشت مرحومه روحانی، همسر گرامی شهید آیت‌الله مرتضی مطهری موجب تاثرخاطر شد. اینجانب ضمن تسلیت درگذشت این بانوی مکرمه به خانواده، فرزندان و بستگان ایشان، برای آن مرحومه غفران و رحمت واسعه‌ الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسألت می‌نمایم.»

پیام رئیس قوه مقننه

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت بانوی ارجمند «حاجیه خانم‌ روحانی» همسر مکرمه و مؤمنه علامه شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را موجب تاسف و تاثر عنوان کرد و گفت: «ضمن عرض تسلیت و تعزیت به بیت معزز، فرزندان بزرگوار و بستگان محترم، برای آن بانوی پرهیزگار و فاضله که قطعا نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار در همراهی شهید مطهری داشتند غفران و رحمت‌الهی و برای بازماندگان، صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.»
با انتشار خبر درگذشت همسر مرتضی مطهری، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری سابق ایران، سید‌حسن خمینی وعفت مرعشی، همسر مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی در پیامی درگذشت همسر استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را به فرزندان ایشان تسلیت گفتند.
همچنین صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و بسیاری چهره‌های سیاسی دیگر نیز درگذشت ایشان را تسلیت گفته‌اند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی