| کد مطلب: ۴۵۱۵

مقامات

مقامات

تعیین‌تکلیف عفوها تا نیمه شعبان کارت زرد شورای نگهبان دادگاه متهمان شاهچراغ

ejei

تعیین‌تکلیف عفوها تا نیمه شعبان

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه موضوع اقتصاد و معیشت مردم، موضوع روز و اولویت‌دار است، بار دیگر به تمامی مسئولان ذیربط قضایی دستور داد تا با عنایت به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و برنامه‌های دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم در این مقطع زمانی، نهایت کمک و مساعدت خود را به دولت برای کاستن از رنج‌ها و گرفتاری‌های معیشتی مردم داشته باشند. وی ضمن اشاره به عفو اخیری که از ناحیه رهبری شامل بخش قابل توجهی از محکومان و زندانیان واجد شرایط شد، به معاونت قضایی دستور داد تا با همکاری مرکز رسانه قوه قضاییه و سایر بخش‌های ذیربط زمینه‌ای را فراهم آورند تا محکومان و زندانیان و خانواده‌های آنها بتوانند سؤالات خود را در باب این عفوها مطرح کنند و چنانچه خود یا عضو زندانی خانواده خود را مشمول این عفو می‌دانند اما به پرونده آنها رسیدگی نشده، موضوع را جهت پیگیری منتقل کنند. وی خطاب به مسئولان قضایی تاکید کرد: «در مجموع ، روند عفوها را به گونه‌ای پیش ببرید که تا نیمه شعبان همه آنهایی که مشمول این عفو می‌شوند، تعیین تکلیف شده باشند.»

shoraye negahban

کارت زرد شورای نگهبان

خبرگزاری فارس در گزارشی از رویارویی سه نماینده مجلس یازدهم و شورای نگهبان خبر داد. براساس این گزارش، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی مجلس یازدهم و آغاز رقابت‌های انتخابات، با دخالت‌های نمایندگان در امور عزل و نصب‌ها، شورای نگهبان به سه نماینده آمل، ساری و تنکابن تذکر و کارت زرد داد. براساس اعلام این خبرگزاری، «تنش‌ها در فشار به دولت برای انتصاب فرمانداران، مدیران کل و نیز روسای دستگاه‌های اجرایی و حتی دهیاران و بخشداران و یا جلوگیری از انتصاب برخی افراد» از دلایل این تذکرات بوده است.

ramez rashidi

دادگاه متهمان شاهچراغ

سومین جلسه دادگاه عاملان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز برگزار شد. محمد رامزرشیدی، متهم ردیف اول گفت: «دو بار به ایران آمدم که بار اول به‌صورت غیرقانونی، با تصمیم شخصی و برای کار بود، اما بار دوم با دستور امیر داعش وارد ایران شدم که در ادامه و پس از ورود به ایران دستوراتی را که منتهی به حادثه تروریستی شاهچراغ شد از طریق پیام‌رسان تلگرام در فضای مجازی دریافت و اجرا کردم. دستور رابط من با گروه داعش این بود که با حامد بدخشانی عامل حمله تروریستی پیش از عملیات، بیعت مجدد داشته باشم و فیلم آن را ارسال کنم.» او در آخرین دفاع خود ضمن اظهار پشیمانی گفت: «اُمرا به من گفته بودند که با زنان و بچه‌‌ها کاری ندارند و به افراد عادی آسیب نمی‌زنند.» در ادامه محمد رحمانی معروف به ابوخالد، متهم ردیف دوم گفت: «از ۹ ماه قبل در ایران هستم و در بدو ورودم به‌عنوان کارگر در کشتارگاهی در تهران مشغول به کار شدم. آشنایی‌ام با محمد رامز مربوط به سال ۹۷ در اداره امنیت افغانستان و زمانی است که به اتهام عضویت در گروه داعش دستگیر شدم. پس از ورود به ایران، عبدالله سعید که رابط ما با گروه داعش بود با من تماس گرفت و گفت منازلی را در تهران اجاره و تحویل بگیرم و از مهمانانی که از طرف او به ایران می‌آیند، پذیرایی کنم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی