| کد مطلب: ۳۵۷۶

مقامات

مقامات

همه هدف دشمنان فقر جامعه است تغییر در شورای عالی انقلاب فرهنگی در گشت ارشاد بازنگری کنیم

salami

همه هدف دشمنان فقر جامعه است

حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح ۳۰۵۰ طرح محرومیت‌زدایی مردم‌پایه بسیج گفت: «هدف اصلی ما ساختن یک ایرانی قوی، مقتدر، عزیز، امن، پیشرفته با مردمانی است که در آسایش و رفاه زندگی کنند. این همان رسالت اصلی ما در ایران عزیز است که در پرتو انقلاب اسلامی و رهبران عزیز انقلاب به‌فضل الهی و عزم و اراده بسیار جدی برای رفع محرومیت به‌وجود آمده است.» سلامی در ادامه افزود: «‌امروز که ما مسئله پیشرفت طرح‌های محرومیت‌زدایی را مرور می‌کنیم می‌بینیم که همه مسئولان عالی‌رتبه کشور و عموم مردم خیّر یک اراده به‌هم‌پیوسته و عزم جدی در روحیه‌ها دارند تا فقر از جامعه ریشه‌کن شود و امروز همه هدف دشمنان این است که فقر را در جامعه گسترش دهند و تحریم اقتصادی نسخه فقرسازی جامعه ما بود.»

khosropanah

تغییر در شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرگزاری تسنیم با انتشار خبری مدعی شد؛ با اتمام حکم چهار ساله دبیری سیدسعیدرضا عاملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، به‌زودی وی جای خود را به فرد دیگری خواهد داد. آقای عاملی 12 دی‌ماه سال 97 با حکم حسن روحانی، رئیس‌جمهور وقت، به‌عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شده است. بنا بر اخبار رسیده عبدالحسین خسروپناه، استاد فلسفه و رئیس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران از گزینه‌های دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی است. به علاوه خسروپناه، گزینه‌های دیگر با احتمال کمتری مطرح هستند. اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبری منصوب شده و دبیر شورا نیز از میان اعضا و با حکم رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود.

zahiri masoomeh

در گشت ارشاد بازنگری کنیم

معصومه ظهیری، دبیر شورای امر به‌معروف و نهی از منکر استانداری قم در گفت‌وگو با جماران درباره عملکرد گشت ارشاد گفت: «گشت ارشاد هم در شرایطی که متولیان امور از وضعیت فرهنگ عمومی جامعه و عفاف و حجاب و مبلمان شهری تغافل کرده بودند، ایجاد شد تا بازدارندگی داشته باشد؛ گرچه شکل اجرای آن در بسیاری از استان‌های ما تحت سلائق و علائق و نظرات شخصی اعمال می‌شد که خیلی از آنها در قانون وجود نداشت. در قانون چیزی به نام «گشت ارشاد» نداشتیم، بلکه «امنیت اجتماعی» را داشتیم. امنیت اجتماعی در هر جامعه‌ای واجب است و شامل موارد مختلفی می‌شود؛ مثل برخورد با اراذل‌و‌اوباش، کسانی که فرهنگ عمومی جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند یا کسانی که مزاحمت ایجاد می‌کنند و حقوق اجتماعی شهروندان را رعایت نمی‌کنند. امنیت اجتماعی برای تمام این موارد، اعمال قانون می‌کرد و یکی از آنها، بحث بد‌پوششی، کشف حجاب و یا موارد مربوط به فرهنگ پاکدامنی بود.» وی در ادامه افزود: «خوب است که امروز که در برخی استان‌ها و شهرها، علائق و سلائق شخصی و موارد عدول از قانون و بد اجرا کردن و یا عدم نظارت وجود دارد ما به دنبال بازنگری در گشت ارشاد برویم و برنامه‌ریزان و متولیان امور فرهنگی و امور امنیت اجتماعی، نهاد و مدل دیگری را پیشنهاد کنند و با یک شکل جدید اجرایی بتوانیم ورود کنیم. گرچه در طول این سال‌ها باید در مقابل فعالیت‌های فراجا و نیروی انتظامی سر تعظیم فرود بیاوریم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی