| کد مطلب: ۶۲۵۸

مقامات

مقامات

معرفی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر

taheri

معرفی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر

محمدحسین طاهری‌آکردی، با دریافت حکمی از سوی کاظم صدیقی، به‌عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر منصوب و جای سیدمحمدصالح هاشمی‌گلپایگانی را گرفت. دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر هر سه مدرک دانشگاهی خود از کارشناسی تا دکتری را در مؤسسه امام خمینی دریافت کرده است. از سال 90 در این مؤسسه به‌ترتیب به‌عنوان مدیر دفتر برنامه‌ریزی پژوهشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی آموزشی و رئیس مرکز آموزش مجازی مشغول به کار بوده است.

poorseyed behzad

آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

بهزاد پورسید، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در نشست خبری روز گذشته خود درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: «این لایحه بر مبنای یک توافق میان رؤسای قوا تهیه شده است و در مورد آن نظرخواهی صورت‌گرفته و نظرات دریافتی در متن اعمال شده است. در این لایحه بر موضوع کشف حجاب تاکید شده است و لایحه مکمل قوانین دیگر خواهد بود. درباره آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون وجود دارد و براساس آن عمل خواهد شد. وظیفه قوه قضائیه در این لایحه صرفاً جرم‌انگاری است و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برعهده دیگر دستگاه‌هاست.» او در پاسخ به سوالی در خصوص مجازات افراد چهره و شناخته‌شده در حوزه کشف حجاب گفت: «در لایحه عفاف و حجاب بین مردم عادی و چهره‌های شاخص تفاوت وجود دارد و چهره‌ها با جریمه مشدّد و محرومیت‌های اجتماعی روبه‌رو خواهند شد. در این لایحه به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی ارجاع داده شده است و در این قانون مجازات‌های مختلفی برای متخلفان در نظر گرفته شده و دست قاضی باز گذاشته شده است و محرومیت‌های اجتماعی به اندازه کافی بازدارندگی خواهند داشت.»

rezaie sardar

بازگشت آرامش به مرزهای شرقی

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا که به منطقه مرزی ایران و افغاستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت:‌ «در حال حاضر وضعیت مرز مشترک ایران و افغانستان بسیار آرام است، شب گذشته هیچ‌گونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرده است. در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباه رخ می‌دهد و روز گذشته نیز این اقدام نسنجیده بود.» وی با بیان اینکه از طرف نیروهای مرزبانی اقدام متقابل نسبت به تیراندازی انجام شد، تصریح کرد: «نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متأسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.» وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به همسایگان تاکیدکرد: «به کشورهای همسایه می‌گوییم که مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش بیاید که دشمنان از آن سوءاستفاده کنند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی