| کد مطلب: ۵۴۳۵

مقامات

مقامات

ضرورت‌های  مبارزه با فساد

mosadegh

ضرورت‌های مبارزه با فساد

محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه درجلسه قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضائیه گفت: «یکی از مسائل بسیار مهمی که در فرامین رهبر انقلاب در قوه ‌قضائیه مطرح شده از بین بردن ساختار‌های فسادزا و مبارزه با فساد در کشور بود.» معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: «باید راهکار‌های عملیاتی برای این موضوع را پیش‌بینی کنیم و موضوع مقابله با فساد در بیرون از دستگاه قضایی و درون آن مورد مطالعه قرار گیرد و گلوگاه‌های فساد شناسایی و با آنها مقابله شود. وظیفه اصلی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضائیه این است تا از متولیان سند تحول قضایی مطالبه‌گری کند و بر روی فرامین ۸گانه مقام معظم رهبری متمرکز شود.»

hoseini

رئیس‌جمهور ملاحظات حزبی ندارد

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رئیس‌جمهور که چک سفید امضا به هیچ مدیری نداده است، گفت: «موافق دیدگاه رئیس‌جمهور هستم. رئیس‌جمهور مسئولیت قوه مجریه را برعهده دارد و طبعاً در انتخاب همکارانش ملاحظات شخصی، حزبی و باندی ندارد. در گذشته رؤسای‌جمهوری داشتیم که به هر قیمتی از وزرا و اعضای دولت با وجود ایرادات و اشکالاتی که وجود داشت، حمایت می‌کردند.» وی تغییرات در کابینه دولت سیزدهم را در راستای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم دانست و گفت:«رئیس‌جمهور نظرات مختلف را می‌شنوند و براساس ارزیابی‌هایی که از عملکرد دستگاه‌ها دارند، هرجا لازم باشد تغییر می‌دهند؛ شاید کمتر دولتی داشته باشیم که پنج عضو اصلی خود را جابه‌جا کند و این نشان‌دهنده این است که به‌خاطر مصالح ملی و ارائه خدمات بیشتر به مردم این اقدام را انجام می‌دهند. گاهی برای تغییرات، نیاز به استیضاح هم نیست و تاکنون سه وزیر و معاون سازمان برنامه بودجه و رئیس کل بانک‌مرکزی برای پیشبرد امور تغییر کرده‌اند.»

Bahadori Jahromi Ali

تکذیب بازداشت آقای وزیر

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم روز گذشته در واکنش به شایعه دستگیری جواد ساداتی‌نژاد وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار داشت: «آقای ساداتی‌نژاد استعفا دادند و استعفای ایشان پذیرفته شد. اکنون نیز یکی از معاونان سابق ایشان، سرپرست وزارتخانه است.» وی تاکید کرد: «آن چیزهایی که گفته می‌شود شایعه است، صحت ندارد و نباید به آن توجه کرد.» سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: «دولت اکنون از کمک‌های ایشان استفاده می‌کند و در آینده نیز همکاری‌هایی خواهیم داشت.» گفتنی است؛ مجید ساداتی‌نژاد هفته گذشته از وزارت جهاد کشاورزی کنار رفت و سیدمحمد آقامیری، رئیس سابق سازمان دامپزشکی سرپرست این وزارتخانه شد. بهادری‌جهرمی درباره این تصمیم دولت گفت: «مدیریت ساداتی‌نژاد در حوزه مدیریت غذایی موجب شد که کشور دچار مشکلی در این حوزه نشود. اما بنابر ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، رئیس‌جمهور تصمیم به تغییر مدیریتی در این حوزه گرفتند.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی