| کد مطلب: ۵۴۱۰

مقامات

مقامات

آخرین احکام پرونده عجمیان

fazeli hosein

آخرین احکام پرونده عجمیان

حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با جزئیات رسیدگی مجدد به اتهام متهمان پرونده قتل روح‌الله عجمیان اظهار کرد: «دادگاه ۱۶ متهم در شعبه اول دادگاه انقلاب کرج برگزار و حکم صادر شد که دیوان عالی کشور احکام اعدام دو نفر از متهمان به نام‌های محمد حسینی و محمدمهدی کرمی را تایید و نسبت به بقیه متهمان، پرونده را جهت رسیدگی و صدور حکم مجدد به همان شعبه اعاده کرد. جلسات دادگاه برای ۱۴ متهم با حضور متهمان و وکلای انتخابی آنها برگزار شد و بعد از رسیدگی و اعطای مهلت برای ارسال لوایح تکمیلی از سوی وکلا، در نهایت حکم پرونده صادر و ابلاغ شد.» رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: «براساس حکم صادرشده، حمید قره‌حسنلو به ۱۵سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام‌نیا هر کدام به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی‌ساوجبلاغی، امین‌مهدی شکراللهی، فرزانه قره‌حسنلو هر کدام به ۵ سال حبس و شایان چارانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی‌گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شدند. در رسیدگی مجدد به پرونده، عنوان اتهامی۳ نفر از متهمان به نام‌های بهراد علی‌کناری، جواد زرگران و رضا شاکرزواردهی از افساد فی‌الارض به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تغییر پیدا کردند. با توجه به اینکه بلافاصله پس از ابلاغ عفو مقام معظم رهبری تمام متهمان پرونده به‌صورت کتبی ابراز ندامت کرده و تعهد به عدم تکرار جرایم مشابه دادند، با توجه به نوع و عنوان اتهام، این ۳ متهم مشمول عفو مقام معظم رهبری شده و قرار موقوفی تعقیب در مورد آنها صادر و امروز آزاد شدند.»

Hadad Adel Gholam Ali

همه نیروهای انقلاب آماده باشند

غلامعلی حدادعادل در نشست زنان و مشارکت سیاسی که از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس، اظهار کرد: «تاکید می‌کنم زنانی که به انقلاب اسلامی معتقدند و می‌دانند که انتخابات یک واقعه سرنوشت‌ساز است، باید حضور سیاسی و تشکیلاتی خود را گسترش دهند و تقویت کنند.» رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد:«اگر تصور این باشد که شورای ائتلافی وجود دارد و ۱۰ تا ۱۵ نفر آنجا هستند و کارها را پیش می‌برند باید بدانیم که اینطور نیست و همه در کنار هم می‌توانیم کارها را پیش ببریم و باید همه برای کار تشکیلاتی بیشتر آماده باشیم و الگوی یک بانوی مسلمان متدین انقلابی با بصیرت را ارائه کنیم.»

Pezeshkian Masoud

باور با زور ایجاد نمی‌شود

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره موضوع حجاب و افزایش فشارها گفت: «بیش از ۴۰ سال است که درباره حجاب داریم راهی را می‌رویم که اگر بنا باشد به همین شکل به این راه ادامه دهیم، نتیجه‌اش هم می‌شود چیزی که داریم می‌بینیم و حتی خروجی کار در آینده بدتر هم خواهد شد. حال اگر بنا به کاری باشد، باید باور، اعتقاد و رفتارمان را با «پرورش» اصلاح کنیم نه با دستور یا قانون. هیچ‌کس نمی‌تواند با قانون به کسی بگوید تو نماز بخوان یا روزه بگیر، چون این موضوعات باور درونی است. حجاب هم یک باور و اعتقاد است. اگر ما بخواهیم به «زور» حجاب را در کشور به وجود بیاوریم، به نظر من به جایی نخواهیم رسید.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی