| کد مطلب: ۶۲۵۷

اخبار مجلس

اخبار مجلس

نطق نماینده خبرسازممنوع؟

alireza beigi

نطق نماینده خبرسازممنوع؟

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که طی چند وقت اخیر با افشاگری در ماجرای دریافت خودروهای شاسی‌بلند توسط برخی نمایندگان در ماجرای استیضاح وزیر صمت، خبرساز شد، در گفت‌وگو با جماران گفت: «میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی‌شود. در این شرایط انتظار داریم که مجلس و هیئت‌رئیسه در دفاع از حقوق نماینده ملت ایران ورود پیدا کند. هیچ قانونی به هیچ‌کس این اجازه را نداده که میکروفون نماینده مجلس بسته شود و از نطق او ممانعت شود.» او ادامه داد: «بر اساس ماده ۷۵ آئین‌نامه داخلی مجلس وقتی موضوعاتی علیه هر فردی در مجلس بیان می‌شود، آن فرد اجازه دارد که در دفاع از خود صحبت کند، اما این اجازه به من داده نمی‌شود. تاکنون دو بار درخواست تذکر ماده ۷۵ داشتم، اما با آن مخالفت شد و این موضوع نشان می‌دهد که یک قدرت واحده‌ای بنا دارد مانع ایفای نقش نمایندگی ملت ایران در مجلس شورای اسلامی شود.»

Pezeshkian Masoud

صدای مردم بلند است

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم در نطق میان‌دستور روز گذشته گفت: «از بند ۱۹ تا بند ۴۲ قانون اساسی مربوط به حقوق ملت است. آیا آن را اجرا می‌کنیم؟ مسکن مردم، حق دفاع، زندان قوه قضائیه را راحت می‌توانیم بگیریم و اجازه ندهیم که در جایی بررسی و رسیدگی شود. ما باید به قانون پایبند باشیم و هیچ فریضه‌ای به اندازه پایبندی به قانون مهم نیست.» او همچنین گفت: «جامعه ما در حالت عادی باید زندگی کند. الان اگر تورم ۱۰ درصد هم بالا برود، مردم دیگر تحمل آن را ندارند. صدای مردم بلند است و ما در مجلس باید این صدا را بشنویم.» پزشکیان افزود: «کارمند معمولی نمی‌تواند در مسکن معمولی زندگی کند و حقوق ۸ میلیون تومانی کفاف مسکن او را نمی‌دهد. آیا با ۸ تا ۱۰ میلیون می‌توان در تهران زندگی کرد؟ دولت قول داده مسکن درست کند، اشتغال ایجاد کند و... که انجام نداده است. گردن‌های ما در مقابل حرف‌هایمان گرو است.»

mahmoodi somayeh

عذرخواه و شرمنده‌ایم

سمیه محمودی، نماینده مجلس یازدهم در تذکری در صحن علنی خطاب به رئیس دولت سیزدهم گفت: «از این مجمع می‌خواهم نظر خود را در خصوص شفافیت قوای سه‌گانه هرچه سریع‌تر به صورت شفاف اعلام کند و اگر خوب است که بگویند و اگر بد است از رفتارهای عوام‌فریبانه با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف دست برداشته شود.» او ادامه داد: «آقای رئیسی، آیا از صحت اطلاعات ارسالی اقتصادی که به شما می‌رسد، اطمینان دارید؟ آیا از وضعیت کمبود شدید آرد به‌ویژه در شهرهای مسافرخیز اطلاع دارید؟ آیا از عدم تأمین دارو برای بیماران خاص و سرطانی مطلع هستید؟ از مشکلات بازنشستگان چیزی می‌دانید؟ مردم بدانید سیاست دولت عدم پرداخت تسهیلات است و از این شرایط عذرخواه و شرمنده‌ایم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی