| کد مطلب: ۲۵۴۰

سیاستمداران

سیاستمداران

روسیه به تعهداتش عمل نکرده تقویت پدافند هوایی لهستان توقف بازی با سرنوشت لیبی

Recep Tayyip Erdoğan

روسیه به تعهداتش عمل نکرده

رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی روسیه را به عمل نکردن به تعهداتش برای پاکسازی سوریه از گروه‌های مسلح طبق توافق امضاشده میان آنکارا و مسکو در سال ۲۰۱۹ متهم کرد. رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی در هواپیما طی بازگشت از قطر با اشاره به حملات روزهای اخیر کشورش به مناطق شمالی عراق و سوریه اظهار کرد: «ما در سال ۲۰۱۹ با طرف روسی در سوچی توافقی امضا کردیم که طبق آن، آنها مسئول پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها هستند.» وی گفت: «متأسفانه، اگرچه ما بارها و بارها این مسئله را به آنها (مقامات روسیه) یادآوری کرده‌ایم، اما آنها این کار را نکرده و نمی‌کنند. ما گفتیم که ساکت نمی‌نشینیم و اگر آنها نتوانند این کار را انجام دهند، خودمان اقداماتی را علیه تروریست‌ها در سوریه انجام خواهیم داد. هیچ محدودیتی وجود ندارد و ادامه این روند در دستور کار قرار دارد، ما همه اقدامات لازم را در زمین و هوا انجام داده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

lambrecht

تقویت پدافند هوایی لهستان

پس از آنکه هفته گذشته بر اثر اصابت یک موشک - احتمالا اوکراینی - به روستایی در لهستان دو تن جان باختند، وزارت دفاع آلمان اعلام آمادگی کرد که با ارسال جنگنده و سامانه‌های هوایی پاتریوت، پدافند هوایی این کشور را تقویت کند. کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفت: «به ورشو پیشنهاد کرده‌ایم که با جنگنده‌های یوروفایتر و سامانه‌های دفاعی پاتریوت، حریم هوایی لهستان را امن کنیم.» او با بیان اینکه این تسلیحات اکنون در اسلواکی مسقر هستند، بیان کرد که دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان قصد دارد حضور نظامی این کشور در اسلواکی را دست‌کم تا پایان ۲۰۲۳ تمدید کند. وزیر دفاع آلمان همچنین خواستار تقویت قدرت پدافند هوایی دیگر کشورهای ناتو، خصوصا اسلواکی و کشورهای منطقه بالتیک شد. وزیر دفاع لهستان روز دوشنبه در توئیتر اعلام کرد: «ورشو پیشنهاد وزیر دفاع آلمان را برای استقرار بیشتر سامانه‌های پاتریوت پذیرفته است.» به گفته این مقام لهستانی، این سامانه‌ها در مرز این کشور با اوکراین مستقر خواهند شد.

Khalifa Haftar

توقف بازی با سرنوشت لیبی

فرمانده ارتش ملی لیبی تأکید کرد که این ارتش فقط از رهبرانی دستور می‌گیرد که توسط مردم انتخاب شده باشند. خلیفه حفتر، فرمانده ارتش «ملی» لیبی طی سفری به شهر سرت گفت: «به‌رغم تمام تلاش‌ها و کشمکش‌های سیاسی که صورت گرفت تا ارتش ملی تحت سلطه مقاماتی باشد که مشروعیت‌شان را مستقیما از مردم نگرفته‌اند، اما ما در برابر تمام فشارها مقاومت کردیم و به این اصل پایبندیم که فقط از رهبرانی اطاعت کنیم که مردم مستقیما آن‌ها را انتخاب کرده باشند.» وی گفت: «ما اجازه تکرار تجارب شکست‌خورده سابق را نمی‌دهیم تا کسانی که با سرنوشت ملت لیبی بازی می‌کنند و منابع‌اش را به سرقت می‌برند به فسادشان ادامه دهند. ما به‌رغم تمام موانع و ممنوعیت تسلیحاتی ظالمانه لیبی به مسئولیت‌های ملی خود عمل می‌کنیم. ملت لیبی برای ممانعت از هدر رفتن اموال و منابع این کشور اقدام جدی اتخاذ کنند. بازی کردن با سرنوشت لیبی باید متوقف شود. باید برای حفظ حاکمیت و مقابله با چالش‌های مرحله کنونی تلاش کرد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی