| کد مطلب: ۱۵۲۷۶

جزییات بازداشت یک دانشجوی ایرانی در اعتراضات آمریکا

جزییات بازداشت یک دانشجوی ایرانی در اعتراضات آمریکا

هدی الهی که دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا است، برای مدتی دستگیر شده است.

مادر این دانشجو می‌گوید: «از وقتی این برنامه‌های غزه شروع شده، در دانشگاه‌ها گروه‌های مسلمان و غیرمسلمان مرتباً تظاهرات داشتند حالا یا در دانشگاه یا جلوی آفیس نمایندگان. در سرتاسر شهر این دور از تظاهرات که از یک دانشگاه در نیویورک شروع شده، جدید است و از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر ادامه پیدا کرده، در اولین دانشگاه چون افراد یهودی زیادی در دانشگاه هستند، پلیس نیویورک عده زیادی را دستگیر کرده که این اولین دستگیری از این نوع تظاهرات بوده و بعد این حرکت به دانشگاه‌های دیگر رسیده.

دانشجوها در محیط بیرونِ دانشگاه چادر می‌زنند و اعتراض مسالمت‌آمیز می‌کنند ولی متاسفانه پلیس برخوردهای وحشیانه‌ای با آنها می‌کند. دیروز نوبت اوهایو بوده و در یک دانشگاهی که در دو ساعتی ما قرار دارد، همه گروه‌های دانشگاه از شهرهای مختلف اوهایو به کلمبوس رفتند. گویا هدی و دوستانش نشستند و شعار دادند و تظاهرات آرام و ساکتی برقرار بوده، موقع نماز عده‌ای نماز می‌خوانند و عده‌ای دیگر یک حلقه انسانی دور نمازخوان‌ها تشکیل دادند که آن موقع پلیس ناگهان به آنها حمله می‌کند، هدی می‌گوید حلقه انسانی چون زیاد بود اول نتوانستند حلقه را بشکنند، بعد شروع کردند به انداختن دخترها و پرت کردن آنها به زمین تا بتوانند حلقه را بشکنند.

همین موقع هدی را هم می‌گیرند، گردنش را محکم می‌گیرند و دستانش را می‌گیرند می‌کشند. دخترم می‌گوید انقدر وحشیانه بود که همه گردن و کمرم با هم تحت‌فشار قرار گرفت و الان هم گردن و کمرش کمی درد می‌کند.

دستبند می‌زنند همه را سوار اتوبوس می‌کنند. اول به ساختمانی در دانشگاه و بعد به زندان می‌برند. هدی می‌گوید زندان یک نیمکت به اندازه ۵ نفر و یک دستشویی داشت که بسیار کثیف بود و حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از دخترها را در آنجا قرار دادند که به نوبت یکی‌یکی بردند از آنها عکس گرفتند و انگشت‌نگاری کردند و همین‌طور اطلاعات‌شان را ثبت کردند و ساعت ۶ صبح چند نفر را آزاد کردند. حالا دوشنبه دخترم باید به دادگاه برود اگر نرود دستگیر می‌شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی