| کد مطلب: ۴۵۱۰

شناخت و ارزیابی کارخانه‌های تولیدی تیرآهن

شناخت و ارزیابی کارخانه‌های تولیدی تیرآهن

تیرآهن از جمله مصالح فلزی پر کاربرد در ساخت و ساز است. نقش مهم تیرآهن در ساخت و ساز باعث شده که همواره کارخانه تولیدی مختلفی در صدد تولید این محصول اقدام نمایند

تیرآهن از جمله مصالح فلزی پر کاربرد در ساخت و ساز است. نقش مهم تیرآهن در ساخت و ساز باعث شده که همواره کارخانه تولیدی مختلفی در صدد تولید این محصول اقدام نمایند. شناخت و ارزیابی کارخانه های تولیدی تیرآهن، امکان بررسی موانع تولید، افزایش سرعت و بهره و … را فراهم می نمایند. در واقع تولید تیرآهن را می توان از جمله محصولات پر اهمیت در کشور ها دانست. چرا که نیاز تیرآهن برای ساخت و ساز امری اجتناب ناپذیر است. بدین جهت کارخانه های تولیدی تیرآهن به کمک تلاش مهندسین ایران و معادن مواد اولیه، فعالیت می کنند. به کمک معادن موجود برای تامین متریال، امکان تولید با توان بالای تیرآهن در کشور وجود دارد. شناخت و ارزیابی کارخانه های تولیدی تیرآهن می تواند ما را در بهتر شدن در این صنعت یاری نماید.

در ادامه به تاریخچه ساخت تیرآهن می پردازیم.

ساخت تیرآهن در کشور چگونه آغاز شد؟

تیرآهن یکی از ابزارآلات پر کاربرد در جهت افزایش استحکام سازه است. به موجب تقاضای بالای تیرآهن در ایران، شرکت های تولیدی داخلی شروع به فعالیت کردند. تاریخچه ساخت تیرآهن در کشور به سال ۱۳۴۶ بر می گردد. در زمان آغاز ساخت تیرآهن در ایران، متریال مورد استفاده برای پروسه ساخت، متریال وارداتی بود. اما علیرغم وارداتی بودن مواد اولیه، تحولی شگرفت در زمینه تولید این محصولات رخ داد.

بعد از سال ۱۳۴۶ و آغاز ساخت تیرآهن در ایران، در دهه ۱۳۵۰ کارخانه تولید فولاد در شهر اصفهان آغاز به کار کرد. برای راه اندازی این کارخانه، سرمایه گذاری های عظیمی صورت گرفت. با افتتاح و بهره برداری از این کارخانه، محصولات فولادی متنوعی در آن ساخته شد.

بعد از این کارخانه، شرکت های بسیاری آغاز به کار کردند و به مرور زمان نیاز داخلی تیرآهن از طریق محصولات این کارخانه ها مرتفع شد. افزون بر تامین نیاز داخلی کشور به مقاطع فلزی تیرآهن، تعداد زیادی از مقاطع فولادی در جریان صادرات قرار گرفت و این موضوع ایران را به یکی از کشور های موفق در تولید مقاطع فولادی بدل کرد.

شناخت و ارزیابی کارخانه های تولیدی تیرآهن در ایران

با بررسی تاریخچه ساخت تیرآهن در ایران متوجه شدیم که این مقاطع امروزه در حجم بالایی داخل کشور تولید می شوند. تولیدی تیرآهن داخلی، توسط چندین شرکت صورت می گیرد. اگر در زمینه تیرآهن سر رشته دارید، قطعا نام تیرآهن ذوب آهن اصفهان را شنیده اید. تیرآهن ذوب آهن اصفهان یکی از مشهور ترین و البته پر طرفدار ترین انواع مقاطع تیرآهن در ایران می باشد. کارخانه ذوب آهن اصفهان، از جمله آغاز کننده های تولید تیرآهن در ایران است و با چند دهه تجربه همواره محصولات با کیفیتی به بازار عرضه می کند.

برای خرید تیرآهن معمولی و تیرآهن هاش ، باید با توجه به نیاز پروژه اقدام نمود. یکی از نکات مهم در تهیه تیرآهن پروژه، قیمت تیرآهن است. قیمت این مقاطع با توجه به وزن آن ها تعیین می شود. وزن تیرآهن های تولیدی اصفهان، در مقایسه با دیگر کارخانه بالاتر است و به همین جهت قیمت مصالح اصفهان نیز بیشتر می باشد که البته در محاسبه مقاومت تیرآهن نیز تاثیر داشته و می توانید مقایسه تیرآهن ذوب آهن اصفهان با دیگر برندها را مطالعه کنید.

در شناخت و ارزیابی کارخانه های تولیدی تیرآهن، ذوب آهن اصفهان اقدام به تولید انواع تیرآهن از اندازه ۱۲ الی ۳۲ می نماید و جالب است بدانید که هرسایز تیرآهن چه کاربردی دارد .

دیگر شرکت مشهور و معتبر در زمینه تولید تیرآهن، شرکت آریان است. شرکت آریان در اطراف شهر تهران قرار دارد. نکته جالب توجه درباره تولیدات شرکت آریان، واردات بالای محصولات آن است. سایز های تولید تیرآهن این شرکت از ۱۶ الی ۲۷ می باشد.

از جمله دیگر تولید کنندگان تیرآهن در ایران، گروه ملی صنعت فولاد ایران می باشد. در کارخانه تولیدی این شرکت، انواع تیرآهن بال نیم، پهت، موازی و سبک تولید و عرضه می شود. طول تیرآهن های تولیدی گروه ملی صنعت فولاد ایران، ۶، ۹ و ۱۲ متر است.

معرفی فایکو

شرکت فایکو، یکی از دیگر شرکت های مشهور در زمینه تولید تیرآهن است. این شرکت تیرآهن های سایز ۱۶ الی ۲۶ را تولید می کند. حجم تولید کارخانه فایکو در حدود ۷۵۰ هزار تن است که این حجم بالایی برای کارخانه فایکو می باشد.

معرفی فولاد خوزستان

کارخانه فولاد خوزستان بعد از کارخانه ذوب آهن اصفهان، بیشترین مساحت را دارد. به موجب مساحت بالا و فضای تولید مناسب، حجم تولیدی شرکت فولاد خوزستان بالا می باشد. فولاد خوزستان همواره تولیدات خامی داشته و با آن ها اقدام به تامین خوراک شرکت های زیرمجموعه می کند. به موجب تامین خوراک توسط این کارخانه، فولاد خوزستان نقش مهمی را در این صنعت بازی می کند.

فروشگاه آهن رویال نیز به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های موجود می باشد که می تواند محصولات متنوعی را آماده کند و شما دوست عزیز مناسب ترین قیمت تیرآهن را در آنجا پیدا کنید.

Untitled 1

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی