| کد مطلب: ۴۸۲۹

نگاه مسئول

نگاه مسئول

هجوم پوشاک قاچاق بنگلادشی  گوشت منجمد وارداتی ۲۴۷ هزار تومان

ghadiri saeed

هجوم پوشاک قاچاق بنگلادشی
عرضه قابل توجه اجناس بنگلادشی در بازار، فعالان صنعت نساجی و پوشاک کشور را نگران کرده است؛ پوشاک استوک و قاچاقی که بازار شب عید را تحت تأثیر قرار داده‌اند. سعید قدیری، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک گفت: «معضل بزرگ این است که با کاهش تولیدات داخلی، خریدوفروش پوشاک دست‌دوم بنگلادشی هر روز در حال گسترش است.» او در خصوص میزان قاچاق صنعت نساجی در کشور گفت: «با کاهش میزان تولید از حدود 5 میلیارد دلار گردش بازار پوشاک، 2.5 میلیارد دلار به‌صورت واردات بی‌رویه و قاچاق صورت می‌گیرد.» مقدم ادامه داد: «اگر مواد اولیه به‌موقع و به‌اندازه نیاز در اختیار کارخانه‌‎های تولید پوشاک قرار گیرد، می‌توانیم 85 درصد از نیاز بازار پوشاک را با تولیدات داخلی تأمین کنیم. از 15 درصد باقی‌مانده 5 درصد افرادی هستند که به دنبال پوشاک لاکچری و گران‌قیمت هستند که از خارج کشور تهیه می‌کنند و 10 درصد نیز افرادی هستند که توانایی خرید پایینی دارند و پوشاک خود را از مرزها تهیه می‌کنند.» این فعال صنعت نساجی در خصوص آمار قاچاق در کشور اظهار داشت: «ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمار 800 میلیون دلار را برای قاچاق پوشاک ارائه کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که میزان واقعی قاچاق بسیار بالاتر از رقم اعلام شده باشد. از طرفی به دلیل اینکه پوشاک قاچاق به روش‌های مختلف کولبری، ته‌لنجی و مبادی مختلف وارد کشور می‌شود، نمی‌توان میزان دقیقی از آمار قاچاق پوشاک ارائه کرد.»
goosht yakhi
گوشت منجمد وارداتی ۲۴۷ هزار تومان

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو گوشت گوسفند منجمد بسته‌بندی‌شده وارداتی ۲۴۷ هزار تومان، گوشت گوساله منجمد وارداتی ۲۲۰ هزار تومان و گوشت گرم گوساله داخلی ۲۵۷ هزار تومان است. به گزارش مهر، رصد بازار گوشت حاکی از نوسان قیمتی آن دارد. در حال حاضر با نگاهی به بازار گوشت قرمز کشور شاهد قیمت‌های نامتعارف هستیم. کمبود گوشت قرمز سبب شد تا وزارت جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار به ویژه با نزدیک شدن ایام نوروز و ماه رمضان مبادرت به واردات گوشت کند. در حال حاضر گوشت گرم گوساله داخلی در سازمان میادین میوه و تره‌بار در حال عرضه روزانه است که هر کیلو ۲۵۷ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و بسته‌بندی
منجمد آن نیز از ۱۶۰ تا ۱۷۵ هزار تومان بوده که به این ترتیب می‌توان گفت به‌طور میانگین هر کیلو گوشت دام داخلی ۱۷۰ هزار تومان در حال توزیع است. مسئولان درباره چرایی قیمت بالای گوشت در خرده‌فروشی‌های سطح شهر که بعضاً در برخی از مناطق شهر تهران به ۶۰۰ هزار تومان هم رسیده است، می‌گویند: «میانگین قیمت لاشه گوسفند داخلی ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین قیمت گوشت گوسفند در بازار باید بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ هزار تومان باشد. چند سالی است که کشور با پدیده خشکسالی روبه‌روست و علوفه مراتع نیاز دامداران را تأمین نمی‌کند. شهریور دام‌های ذبح‌شده مازاد نیاز بازار بوده و شرکت پشتیبانی امور دام با خرید گوشت از عشایر به ذخیره‌سازی آنها پرداخت. بنابراین بخشی از گوشت‌های در حال توزیع همان گوشت‌های دام عشایر داخلی است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی