| کد مطلب: ۶۴۲۰

مدیران

مدیران

مبلغ یارانه افزایش نمی‌یابد

asgarian alireza

مبلغ یارانه افزایش نمی‌یابد

دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات جدیدی از پرداخت یارانه در سال ۱۴۰۲ و کالابرگ الکترونیک ارائه کرد. به گزارش خبرآنلاین، علیرضا عسگریان درباره احتمال قطع یارانه نقدی و تبدیل آن به یارانه غیرنقدی گفت: «یارانه قطعاً قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما مبلغ آن هم افزایش پیدا نمی‌کند.» او افزود: «دهک‌های یک تا سه که اکنون ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دارند برقرار می‌مانند، مبلغ یارانه دهک‌های ۴ تا ۹ هم که ۳۰۰ هزار تومان است، حذف نخواهد شد.» دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت یارانه کالابرگ عنوان کرد: «آماری که وجود دارد زیاد نیست اما امیدوار هستیم در روزهای بعد مردم و مخصوصاً یک دهک که 5/8میلیون نفر هستند و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شامل آن می‌شوند، متصل شوند.»

akbarnejad ali

رشد مصرف بنزین

مصرف بنزین در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 5/12درصدی داشته است. به گزارش خبرآنلاین، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با هشدار نسبت به ناتراز شدن تولید و مصرف بنزین در کشور گفت: «در همین چند روز اخیر که دو ماه‌ونیم بیشتر از سال نمی‌گذرد و هنوز به تابستان نرسیده‌ایم، رکورد مصرف امسال تقریباً شکسته شد و بالغ بر ۱۲۷میلیون لیتر مصرف بنزین افزایش یافت؛ این رشد نامتقارن داخل کشور می‌تواند شرایط را به سمت ناترازی بنزین هم برساند.» او درباره تولید خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده، عنوان کرد: «باید شرایط هم‌ترازی را به سمت و سویی ببریم که تراز مثبت پیدا کنیم. در حال حاضر هرچقدر بنزین تولید کنیم، باید به همان میزان نیز مصرف کنیم.»

eshghi majid

پیگیری پذیرش بخش خصوصی در بورس

پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی در شرکت بورس و فرابورس به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و در هفته‌های قبل نیز شاهد پذیرش و عرضه‌های اولیه بودیم که این روند ادامه پیدا می‌کند. به گزارش ایسنا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بخش خصوصی در صنعت مالی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: «بخش عمده خدمات توسط این بخش انجام می‌شود. ۱۰ سال قبل ۱۰ کارگزار برتر عمدتاً بانکی بودند درحالی‌که اکنون اینطور نیست و این نشان‌دهنده توسعه بخش خصوصی در بازار سرمایه است. اکثر نوآوری‌های مالی که در چند سال گذشته در بازار سرمایه صورت گرفته توسط بخش خصوصی بوده است. سازمان هم از طریق این بخش حمایت می‌شود و ارائه مجوزهای مختلف مؤید این موضوع است.» رئیس سازمان بورس با اشاره به نقش بازار سرمایه در توسعه کشور عنوان کرد: «در سال جاری یکی از کارویژه‌های سازمان پذیرش بخش خصوصی است. در بحث تامین مالی تاکید بر انتشار اوراق بهادار مالی اسلامی یا اوراق بدهی است که سال گذشته حدود سه برابر شد. برنامه در سال جاری این است که حجم انتشار اوراق بدهی شرکتی را گسترش دهیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی