| کد مطلب: ۸۰۵۳

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

خرج پول‌های بلوکه در سوئیس

nezammafi sharif

خرج پول‌های بلوکه در سوئیس

کشور سوئیس می‌تواند جای منطقی برای خرج کردن پول‌های بلوکه ایران باشد، با توجه به اینکه مرکز اکثر شرکت‌های غلات ژنو است سوئیس انتخاب خوبی خواهد بود. شریف نظام‌مافی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و سوئیس درباره جزئیات توافقات انجام‌شده برای تهاتر کالایی سوئیس با پول‌های بلوکه‌شده کره‌جنوبی به ایلنا گفت: «اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی به این موضوع نگاه کنیم؛ سوئیس همواره نقشی در مباحث پول‌های بلوکه‌شده ایران در زمان‌های متفاوت داشته‌است و همیشه جایگاهی بوده تا ایران بتواند با توافقات سیاسی انجام‌شده از این پول‌ها برای تجارت، خرید غلات و دارو استفاده کند.» او اظهار کرد: «اگر به یاد داشته باشیم در دوره تحریم‌های گذشته، دو بانک هریتیج و بی‌سی‌پی سوئیس نقش کلیدی را برای تجار ایرانی و نقل و انتقالات پول با کشورمان داشتند و این امکان بسیار قوی است که دوباره سوئیس بتواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.»

comtainer

واردات در مقابل صادرات

کنفدراسیون صادرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روش واردات در مقابل صادرات کماکان یکی از روش‌های مورد پذیرش دولت در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان می‌باشد و هیچ تغییری در روش‌های رفع تعهد ارزی حاصل نشده است. به گزارش ایلنا، کنفدراسیون صادرات ایران، در اطلاعیه‌ای خطاب به اعضای خود اعلام کرد: نظر به بخشنامه سازمان توسعه تجارت با موضوع «عدم امکان اجرای مصوبه نهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص کارت بازرگانی» به اطلاع تمامی تجار، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان می‌رساند که روش‌های رفع تعهد ارزی و مشخصاً واردات در مقابل صادرات و یا واگذاری ارز و کوتاژهای صادراتی همچون گذشته در جریان بوده و هیچ تغییری در فرآیند کار انجام نشده و جای نگرانی برای صادرکنندگان وجود ندارد.

shahali payam

سهم اندک شوینده از بازار جهانی

اکنون ۲۰۰ میلیون دلار محصول شوینده راهی بازار‌های صادراتی می‌شود که در مقایسه با ظرفیت نصب‌شده بسیار ناچیز است. پیام شاه‌علی، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده و بهداشتی گفت: «گرچه در وهله نخست تامین بازار داخل مدنظر ماست، اما ۲۰۰ میلیون دلار محصول شوینده راهی بازار‌های صادراتی می‌شود که در مقایسه با ظرفیت نصب‌شده، صادرات ما بسیار کم است.» او گفت: «برای صادرات محصولات نهایی ما در کشور‌های همسایه، عوارض تا ۳۰ درصد وضع می‌شود، درحالی‌که این میزان برای تبادل کالا میان کشور‌های عربی صفر است.» شاه‌علی ادامه داد: «برای ماندن و گرفتن سهم بازار در عراق صرفاً نیازمند روابط سطوح بالا نیستیم، بلکه در بازار باید با محصول خارجی رقابت کنیم که این موضوع مستلزم برندسازی، افزایش کیفیت محصول و تقویت بسته‌بندی است.» او گفت: «در صنعت شوینده ۱۵ تا ۱۶ کشور اطراف همچون عراق، افغانستان، پاکستان، امارات، هندوستان، ترکیه و آسیای میانه (CIS) را پوشش نسبی داده‌ایم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی