| کد مطلب: ۶۴۷۹

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

هشدار به بانک مرکزی

nazari seyed ghani

هشدار به بانک مرکزی

«اگر بانک مرکزی اطلاعات تسهیلات کارمندانش را منتشر نکند، مجرم است.» به گزارش صداوسیما، نایب‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی گفت: «بانک مرکزی اگر اطلاعات تسهیلات پرداختی به کارمندانش را منتشر نکند، مجرم است.» سیدغنی نظری‌خانقاه، نایب‌رئیس کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی گفت: «بانک مرکزی هم مشمول قانون بوده و باید اطلاعات تسهیلات پرداختی به کارمندانش را منتشر کند، در غیر این صورت از قانون استنکاف کرده و مجرم است.» گفتنی است، در روزهای اخیر سخنگوی کمیسیون‌های اقتصادی و اصل ۹۰ مجلس هم به‌طور جداگانه به بانک مرکزی تذکر داده‌اند که باید اطلاعات تسهیلات پرداختی به کارمندانش را منتشر کند. تا این لحظه تمامی شبکه بانکی به غیر از بانک مرکزی این اطلاعات را منتشر کرده‌اند.

hoseinzade jamal

علت نوسان قیمت گوشت

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی علت اصلی نوسان قیمت گوشت را اعلام کرد. به گزارش مهر، جمال حسین‌زاده، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی درباره مشکلات تولیدکنندگان فرآورده‌های دامی گفت: «تولید فرآورده‌های گوشتی در کشور حدود ۶۰۰ هزار تن در سال است که این نوسانی که در این سال‌ها داشته، در سه سال گذشته تا زیر ۵۰۰ هزار تن هم رسیده است.» وی افزود: «دلیل آن هم افزایش قیمت مواد اولیه بوده که به تبع افزایش قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی فرآورده‌های گوشتی را افزایش می‌دهد؛ علاوه بر اینکه کاهش قدرت خرید مردم موجب شده که تقاضا برای محصولات کم شود.» وی ادامه داد: «تأمین مواد اولیه چالش دیگر است. با توجه به اینکه قیمت تمام‌شده گوشت قرمز و گوشت سفید نوسان داشته به دلیل حذف یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ها و از طرفی هم قیمت‌گذاری‌های دستوری که متأسفانه با اطلاعات کامل انجام نمی‌شود، باعث می‌شود که زنجیره با وقفه مواجه شود.»

amerian

رشد صادرات ایران به برزیل

در یک‌سال اخیر حجم تعاملات اقتصادی میان ایران و برزیل تا دو برابر افزایش یافت. به گزارش ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: «با توجه به ایجاد خطوط منظم کشتیرانی میان ایران و ونزوئلا این بستر فراهم است که بتوانیم برای صادرات به سایر کشورهای آمریکای لاتین از ظرفیت خطوط موجود کشتیرانی استفاده کنیم و در بنادر شمال شرقی برزیل کالای ایرانی را به این کشور برسانیم؛ که این موضوع می‌تواند به صادرکنندگان ایرانی کمک نسبی کند.» فخرالدین عامریان از رشد صادرات ایران به برزیل در یک سال گذشته خبر داد و افزود: «روند صادرات ایران به برزیل در یک سال اخیر مثبت بود و انتظار می‌رود با تقویت نگاه به حوزه آمریکای لاتین شاهد تداوم توسعه تجارت بر پایه صادرات باشیم. در یک‌سال اخیر شاهد افزایش دوبرابری حجم تعاملات اقتصادی میان ایران و برزیل بودیم و تلاش بر این است تا با تنوع‌بخشی به سبد کالاهای صادراتی ایران به برزیل تراز تجاری دو کشور را متعادل کنیم.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی