| کد مطلب: ۶۴۵۱

فعالان خصوصی

فعالان خصوصی

قیمت مسکن ۲۰ درصد کاهش یافت

ایرج رهبر

قیمت مسکن ۲۰ درصد کاهش یافت

ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران از کاهش ۲۰درصدی قیمت مسکن به دلیل رکود خبر داد و گفت:‌ «وزارت راه و شهرسازی با قیمت ۱۰ میلیونی ساخت نهضت ملی مسکن موافقت کرد.» به گزارش تسنیم، ایرج رهبر با اشاره به قیمت مقطوع ساخت‌وساز واحدهای مسکن مهر، اظهار کرد: «قیمت مقطوع مشکلاتی را برای سازندگان به‌وجود آورده بود.» وی با بیان این‌که در نهضت ملی مسکن نیز وزارت راه و شهرسازی بر انجام ساخت‌وساز با قیمت مقطوع تاکید دارد، افزود: «متاسفانه قیمت‌های متفاوتی از سوی مسئولان ذی‌ربط برای هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام می‌شود. ما از وزارت راه و شهرسازی خواسته‌ایم از سازمان برنامه و بودجه در این رابطه تبعیت کند.» وی توضیح داد: «سازمان مذکور کارشناسان خیلی قَدَری دارد که ریز آیتم‌های مربوط به نهاده‌های ساختمانی را با دقت بسیار بالا محاسبه کرده و با توجه به تورم هر سه ماه یک‌بار شاخص تعدیل را اعلام می‌کنند.» رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران به وضعیت بازار مسکن گریزی زد و گفت: «‌به دلیل رکود حاکم بر بازار، قیمت مسکن 10 تا 20 درصد کاهش یافته است. در واقع به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، فروشندگان قیمت‌های پیشنهادی برای املاک خود را کاهش داده‌‌اند.»

Hemmati

کنایه همتی به رئیسی

عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی در توئیتی نسبت به عدم انتشار آمار تورم مسکن واکنش نشان داد.
همتی در این توئیت نوشت: «آقای رئیس‌جمهور! به داد مستأجرین برسید. سرانجام وعده ساخت ۴ میلیون مسکن که مشخص است. با منع ۵ ماهۀ انتشار آمار تورم مسکن معضل مسکن و اجاره مردم حل نمی‌شود. از وضع اجاره‌ها خبر دارید؟ رسانه‌های دولتی که مدعی کاهش ۲۰ درصدی قیمت مسکن هستند، حداقل بگویند که چقدر بالا رفته بود؟»

محمد کشتی آرای

چرا قیمت طلا و سکه ریزشی شد؟

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر از ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای آینده خبر داد. به گفته او، در روزهای اخیر معامله خاصی در بازار انجام نمی‌شود و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. به گزارش تسنیم، محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: «خبرهای مثبت سیاسی، آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران، بازگشایی سفارت عربستان و از سرگیری روابط ایران با کشورهای منطقه از مهمترین دلایل کاهش قیمت طلا و سکه، ارز، خودرو و مسکن در روزهای اخیر است.» وی با تأکید براینکه خبرهای سیاسی، از نظر اقتصادی اثرات مثبتی داشته است، افزود: «تمام بازارهایی که از نظر سرمایه‌گذاری جذاب بودند در روزهای اخیر نه‌تنها کاهشی شده‌اند بلکه در رکود به سر می‌برند.» کشتی‌آرای از کاهش حباب سکه به 5 میلیون و 500 هزار تومان خبر داد و گفت: «علت کاهش حباب سکه، کاهش تقاضا برای خرید سکه در بازار است.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی