| کد مطلب: ۷۴۱

شرایط طوری نیست که بتوان کار کرد

شرایط طوری نیست که بتوان کار کرد

روزنامه هم‌میهن ، منتشر کننده آخرین و بروزترین اخبار داخلی و خارجی.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با «هم‌میهن»:

شرایط طوری نیست که بتوان کار کرد

محمدعلی نجفی، رئیس هیات‌مدیره خانه‌سینما یک‌روز بعد از استعفای مدیرعامل این نهاد، از سمت خود استعفا کرد تا شرایط برگزاری انتخابات تحت‌الشعاع این اتفاق قرار بگیرد. نجفی در گفت‌وگو با «هم‌میهن» گفت، ناهماهنگی با اعضای هیات‌مدیره و واکنش این افراد که به‌جای کنش سینمایی، بیشتر دنبال رفتارهای سیاسی و اپوزیسیونی هستند، از اصلی‌‌ترین دلایل استعفای او است.

آقای نجفی در فاصله چندروز تا برگزاری انتخابات، چرا استعفا دادید؟

آقای شاهسواری روز چهارشنبه، دوم‌شهریورماه نامه استعفای خود را به هیات‌مدیره ارائه کرد. البته در جلسه هیات‌مدیره قرار شد این استعفا اصلا مطرح نشود تا انتخابات هیات‌مدیره بدون مشکل هفته‌آینده برگزار شود، اما متاسفانه گروهی در خود هیات‌مدیره که نمی‌‌خواهند خانه‌سینما، خانه‌سینما باشد این استعفا را رسانه‌‌ای کردند. ناهماهنگی با هیات‌مدیره، علت اصلی استعفای ما بود هرچند در این دوسال موفق شدیم با معضل‌‌های زیاد، خانه‌سینما را ثبت کرده تا بتوانیم به صورت قانونی فعالیت کنیم و نهادی نتواند ما را مورد تهاجم قرار دهد.

پس انتقاد اصلی شما به اعضای هیات‌مدیره بود که منجر به استعفای شما و آقای شاهسواری شد؟

اصناف باید به این باور برسند که اگر صنف هستند، خودشان از حقوق‌شان دفاع کنند؛ در غیر این صورت همین اتفاقی می‌‌افتد که شما می‌‌بینید درنهایت منجر به استعفای ما می‌‌شود. یکی در هیات‌مدیره نقش سیاسی بازی می‌کند و دیگری نقش اپوزیسیون. سیاست تفکر و تجربه می‌خواهد. من احساس کردم شرایط الان طوری نیست که بتوان کار کرد. رفتارها در هیات‌مدیره بیشتر احساسی است تا منطقی.

آیا این استعفا می‌‌تواند به پیشبرد اهداف خانه‌سینما کمک کند؟

من اصلا به این موضوع فکر نکردم. شرایط کار اصلا فراهم نبود که ما بخواهیم آینده‌نگری کنیم. تا زمانی که بودجه خانه‌سینما از جای دیگری تامین شود، این نهاد فقط مصرف‌‌کننده باشد و به‌خاطر اینکه بودجه‌اش از جای دیگری قطع نشود نسبت به بسیاری از مسائل سکوت کند؛ اوضاع درست نمی‌‌شود.

به‌نظر شما این استعفا، رفتاری منفعلانه نبود؟ فکر نمی‌‌کنید سازمان سینمایی قدرت بیشتری در عرصه سینما بگیرد؟

قطعا رفتار منفعلانه‌ای نبود، اعتراضی بود به آنچه در این مدت گذشته است. درخصوص سازمان سینمایی هم بگویم وقتی سازمان‌سینمایی است که سینما وجود داشته باشد. زیاد رفتارهای این سازمان را جدی نگیرید. شما مگر می‌توانید بازیگران و سینماگران را ممنوع‌ازتصویر و ممنوع‌ازکار کنید بعد سازمان سینمایی داشته باشید؟ اگر بازیگر نباشد، سازمان سینمایی هم نیست.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی