| کد مطلب: ۸۸۰۸

ستاره شهرآشوب

ستاره شهرآشوب

سرمربی النصر در گفت‌وگو با خبرنگار هم‌میهن از ارزش حضور رونالدو در تیمش گفت

سرمربی النصر در گفت‌وگو با خبرنگار هم‌میهن از ارزش حضور رونالدو در تیمش گفت

دیدار حساس پرسپولیس و النصر از هفته نخست لیگ قهرمانان، در ورزشگاه آزادی امشب برگزار خواهد شد. النصری‌ها که ظهر دیروز به تهران رسیدند با بی‌نظمی باورنکردنی در هتل ورزشگاه مواجه شدند که ورود و خروج بازیکنان را با وقفه طولانی همراه کرد. در روزهایی که النصری‌ها با هزینه بیش از ۴۰۰میلیون دلار بازیکنان سرشناسی چون رونالدو و سادیو مانه را به تیم‌شان اضافه کردند، بدون تماشاگر بودن این بازی و بازسازی لحظه‌آخری ورزشگاه، به‌شدت توی ذوق می‌زد.

پایان یک شایعه عجیب

از هفته‌ها قبل شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود که شاید کریستیانو رونالدو همراه با کاروان تیم فوتبال النصر به تهران سفر نکند. علتش اما چه بود؟ ماجرا از این قرار است که چند سال پیش ژاوی، سرمربی فعلی بارسلونا که آن زمان بازیکن السد قطر بود، به‌دلیل حضورش در ایران، اجازه سفر به آمریکا را دریافت نکرد. در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ قانونی تصویب شده بود که اگر در پاسپورت یک فرد اروپایی مهر ویزای ایران خورده باشد، نمی‌تواند وارد خاک آمریکا شود. به‌همین‌دلیل ژاوی با مشکلات فراوانی برای ورود به خاک آمریکا روبه‌رو شد. همین اتفاق باعث شده بود تا شایعه عدم حضور رونالدو در ایران افزایش پیدا کند اما این اتفاق رخ نداد و رونالدو همراه با سایر ستارگان النصر؛ اعم از سادیو مانه، بروزوویچ و تالیسکا راهی ایران شدند و جت اختصاصی و مدرن این باشگاه حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به وقت ایران روی زمین نشست. کاسترو، سرمربی پرتغالی النصر در پاسخ به سوال خبرنگار «هم‌میهن» که آیا درخشش باورنکردنی کریس باعث نمی‌شود در صورت مهار این بازیکن، کیفیت تیم شما کاهش یابد، گفت: «رونالدو ستاره درخشان ماست که در حساس‌ترین مسابقات کمک‌حال ما شده، اما ما تلاش می‌کنیم روی جنبه مثبت حضور رونالدو تمرکز کنیم و آن را تقویت کنیم تا در مسابقات بیشتری به برتری برسیم.» یحیی گل‌محمدی نیز پیش‌از سرمربی النصر گفته بود، روزهای سخت‌تر از امروز را دیده و تیمش فینالیست آسیا شده است.

وضعیت عجیب هتل اسپیناس پالاس

از روزهای پیش اعلام شده بود، محل استقرار کاروان النصر عربستان در هتل اسپیناس پالاس، واقع در خیابان سعادت‌آباد است اما نکته عجیب زمانی رخ داد که در فاصله یک‌روز تا برگزاری این مسابقه نه‌تنها این هتل جای خالی برای رزرو نداشت، بلکه قیمت رزرو اقامت یک‌شب برای این هتل، افزایش چندین برابری پیدا کرده بود. هزینه یک شب اقامت در سوئیت اسکای این هتل، شبی ۴۳میلیون تومان برای روزهای عادی است اما با جست‌وجو در سایت‌های رزرو هتل، برای دو شب حضور کاروان النصر هزینه اقامت یک شب تا ۹۰میلیون تومان هم افزایش پیدا کرده است. بااین‌حال تمام اتاق‌های لوکس این هتل پر شده و به احتمال بسیار زیاد افرادی که توانایی پرداخت چنین مبلغی را دارند، شانس خود را برای دیدار با رونالدو در هتل امتحان کردند هرچند دو طبقه این هتل به‌صورت اختصاصی در اختیار کاروان النصر است و طبعاً هیچ فرد غریبه‌ای اجازه ورود به این طبقات را ندارد حتی اگر در این هتل اتاق رزرو کرده باشد. گفتنی است از ۹صبح دیروز بسیاری از هواداران فوتبال، اطراف هتل اسپیناس تجمع کرده بودند تا بلکه بتوانند رونالدو را از فاصله دور تماشا کنند. نیروی انتظامی نیز اطراف هتل مستقر شده بود تا مانع از ورود افراد غیرمسئول به داخل لابی هتل شود.

ورزشگاهی که هنوز کامل نیست

نمایندگان AFC بعد از بازدیدی که از ورزشگاه آزادی داشتند، به چند مورد ایراد گرفتند که قرار شد تا روز بازی پرسپولیس و النصر این ایرادات که تقریباً جزئی هم بوده، برطرف شود. یکی از مسئولین ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با «‌هم‌میهن» درخصوص آخرین شرایط ورزشگاه آزادی برای میزبانی این مسابقه حساس گفت: «در حال حاضر تمام سکوهای طبقه اول آماده میزبانی از هواداران است و از نظر ظاهری نیز شرایط خوبی را پیدا کرده است اما صندلی‌گذاری‌ها نیاز به این دارد که برخی کارهای جزئی که البته کم هم نیست، انجام شود و به این خاطر تا آذرماه سال جاری این کار هم انجام خواهد شد.» این در شرایطی است که دیدار حساس پرسپولیس و النصر بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و نمایندگان AFC فقط مجوز حضور ۲۷میهمان را برای تیم میزبان جهت حضور در ورزشگاه آزادی صادر کرده‌اند. این نفرات هم قرار است در جایگاه CIP مستقر شوند. ضمن اینکه چمن زمین شماره یک آزادی هم همچنان توسط پیمانکار در حال ترمیم است و این وضعیت تا امروز ادامه خواهد داشت.

اشتباه یک فرد و حسرت یک ملت

حتی اگر طرفدار پرسپولیس نباشید، طبعاً می‌دانید که تمام فوتبال‌دوستان تمایل داشتند این مسابقه حساس بین پرسپولیس و النصر با حضور حداکثری هواداران در ورزشگاه آزادی برگزار شود تا جذابیت مسابقه را بالا ببرد اما چرا این مسابقه بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد؟ ماجرا از این قرار است که سه‌سال‌پیش در ایام کرونا و پیش‌از دیدار پرسپولیس با گوا هند، ادمین صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس که نماینده اسپانسر باشگاه بود، با انتشار پستی تحریک‌آمیز نسبت به حمله نادرشاه افشار به کشور هندوستان، باعث شد تا باشگاه گوا هند از باشگاه پرسپولیس شکایت کند چراکه این پست را مصداق بارز توهین نژادی به مردم کشور هند تلقی کرد. در همین راستا کنفدراسیون فوتبال آسیا علاوه بر جریمه چندده هزار دلاری پرسپولیس، این باشگاه را به یک بازی خانگی بدون حضور تماشاگر محروم کرد که از شانس بد سرخپوشان، این یک بازی خانگی، دیدار مهم با النصر عربستان شد.

آماده‌سازی دقیقه نودی

خبرنگار «هم‌میهن» بعد از حضور در ورزشگاه آزادی پیش‌از شروع این مسابقه حساس، متوجه شد که محوطه منتهی به ورودی ورزشگاه آزادی دقیقاً یک روز پیش‌از شروع این دیدار، آسفالت شده است. همین موضوع نشان می‌دهد که بسیاری از تعمیرها و بازسازی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی تا ثانیه‌های پایانی در حال انجام بوده است؛ موضوعی که می‌توانست از ماه‌ها و سال‌ها قبل انجام شود. همچنین مبل‌های بخش CIP ورزشگاه آزادی که برای میهمان‌های ویژه است نیز تعویض شد. سکوهای طبقه اول ورزشگاه هم تعویض شد که البته بخشی از سکوهای ورزشگاه در طبقه نخست، هنوز صندلی‌دار نیست که برای هفته‌های آتی این بخش نیز آماده خواهد شد. همچنین ناهماهنگی‌ها بابت حضور خبرنگارها باعث شد تا بیش‌از نیمی از خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آزادی، نشست خبری یحیی گل‌محمدی و امید عالیشاه را از دست بدهند. این مسابقه قرار است امشب از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه آزادی شروع شود اما نکته‌ای که بیش‌ازپیش توی ذوق می‌زند، هیجان کاذبی است که ازسوی برخی مسئولین برای این مسابقه ایجاد شده بود و با اظهارنظرهای بعضاً نسنجیده، فضای نه‌چندان مناسبی را پیش‌از این دیدار ایجاد کردند. گفتنی است باشگاه پرسپولیس با همکاری یکی از برندهای تلفن همراه، در بدو ورود به بازیکنان النصر، سیمکارت بدون محدودیت اهدا کرد. هرچند بی‌نظمی اطراف هتل اسپیناس باعث شد تا کادر فنی تیم النصر تصمیم بگیرد تمرین ۹۰دقیقه‌ای در ورزشگاه آزادی را لغو کند تا مجبور نشود بار دیگر از میان خیل جمعیت اطراف هتل خارج و باردیگر به هتل برگردد. اتفاقی عجیب در دنیای فوتبال که یک تیم تصمیم می‌گیرد، حساس‌ترین تمرین خودش قبل از مسابقه حساس رسمی را لغو کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی