| کد مطلب: ۱۸۳۴۶

غرب آماده گفت‌وگو نیست

غرب آماده گفت‌وگو نیست

سفیر فدراسیون روسیه در ایران می‌گوید: اقدامات اخیر اروپایی‌ها و تصویب بیانیه ضدایرانی در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که غرب برای سازش با ایران آماده نیست.

سفیر روسیه در ایران خاطرنشان کرد: مسکو براساس این واقعیت پیش می‌رود که مسعود پزشکیان مسیری را که توسط دولت قبلی ایران ترسیم شده است، ادامه خواهد داد.

الکسی ددوف، سفیر فدراسیون روسیه در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید کرد کشورهای غربی برای سازش با ایران آمادگی ندارند.

او افزود: اقدامات اخیر آنها (اروپایی‌ها) و تصویب بیانیه ضدایرانی در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که غرب برای سازش با ایران آماده نیست.

سفیر مسکو در تهران خاطرنشان کرد: این ایران نیست، این غرب است که آماده گفت‌وگوی جدی با ایران در مورد عادی‌سازی روابط نیست.

این دیپلمات ارشد روس همچنین روز جمعه در گفت‌وگو با اسپوتنیک با بیان اینکه «میانجیگری ایران در جنگ اوکراین را بررسی می‌کنیم» اظهار داشت: اگر طرف ایرانی آمادگی خود را برای میانجیگری در جنگ اوکراین ابراز کند، مسکو آماده بررسی این پیشنهاد است.

پیش از این، آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود مسکو، تهران را به‌عنوان میانجیگر مذاکرات صلح جنگ اوکراین قبول دارد و اگر چنین پیشنهادی مطرح شود، آن را بررسی خواهد کرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی