| کد مطلب: ۱۸۰۷۱

لبنان نمی‌تواند به غزه‌ای دیگر تبدیل شود

لبنان نمی‌تواند به غزه‌ای دیگر تبدیل شود

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیروز – شنبه - درباره خطر آغاز جنگی فراگیر در طول مرزهای لبنان و اراضی فلسطین اشغالی هشدار داد.

گوترش با ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل متحد در خصوص تشدید فزاینده تبادل آتش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی، بر لزوم اجتناب از تشدید تنش‌ها تاکید و اعلام کرد که راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه پیش رو است.

وی افزود که «تشدید تنش‌ها از روز پنجشنبه» در این مرزها، «خطر وقوع یک جنگ همه‌جانبه را افزایش می‌دهد» و هشدار داد که «یک اشتباه محاسباتی» می‌تواند به رویارویی خطرناک بین دو طرف منجر شود.

دبیرکل سازمان ملل، پیشتر نیز هشدار داده بود که «مردم منطقه و جهان نمی‌توانند شاهد تبدیل شدن لبنان به غزه‌ای دیگر باشند.»

از سوی دیگر روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نوشت، چهار تن از اعضای کنست در پیامی علنی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکسری مطالبات را مطرح و اعلام کردند: «قبل از اینکه وارد چنین کارزار بزرگی علیه لبنان و حزب‌الله شویم، باید سیستم‌ها را اصلاح کرد و این مسئولیت ما به‌عنوان مسئولان منتخب و اعضای حزب شماست که برای دستیابی به پیروزی، بهبودی لازم را بخواهیم.»

آنها خواستار برکناری رئیس ستاد ارتش یا ژنرال‌های ستاد کل، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی و نیز برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم شدند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی