| کد مطلب: ۱۷۴۹۶

فوت 550 نفر در حج

فوت 550 نفر در حج

منابع رسمی در عربستان از فوت بیش از ۵۵۰ زائر در طول مراسم حج اطلاع دادند که نشان‌دهنده ماهیت طاقت‌فرسای سفر حج است که امسال در گرمای سوزان انجام شد.

بیش از ۵۵۰ نفر در حج جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرآنلاین، منابع رسمی در عربستان از فوت بیش از ۵۵۰ زائر در طول مراسم حج اطلاع دادند که نشان‌دهنده ماهیت طاقت‌فرسای سفر حج است که امسال در گرمای سوزان انجام شد.

دو دیپلمات عرب به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که دست‌کم ۳۲۳ نفر از جان‌باختگان، مصری بودند که «بیشتر» آنها در اثر گرما جان باخته‌اند، البته کل این آمار به سردخانه بیمارستانی در محله المعیسم مکه مربوط است.

این دیپلمات‌ها از مرگ دست‌کم ۶۰ اردنی نیز خبر دادند که در مقایسه با آمار رسمی ۴۱ نفری که اوایل روز سه‌شنبه از سوی اردن اعلام شد، بیشتر است.

براساس گزارش‌های رسانه‌های خبری، مجموع مرگ‌ومیر در حج که تاکنون توسط چندین کشور تأیید شده به ۵۷۷ نفر رسیده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران نیز در آخرین اظهارنظر شمار جان‌باختگان ایرانی در حج را ۱۱ نفر اعلام کرده و گفته بود، بعضی از آنها در اثر گرمازدگی جان باخته‌اند.

طبق یک مطالعه که ماه گذشته در عربستان منتشر شد، درجه حرارت در منطقه‌ای که مناسک حج انجام می‌شود هر دهه ۰/۴ درجه سانتی‌گراد (۰/۷۲فارنهایت) افزایش می‌یابد و حج به‌طور فزاینده‌ای تحت‌تأثیر آب و هوای بد قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی