| کد مطلب: ۱۰۲۸۱

مقامات

مقامات

نامه رئیسی به سران 50 کشور

raisi

نامه رئیسی به سران 50 کشور

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در نامه خود به سران ۵۰ کشور جهان، ضمن اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۱۴ هزار نفر و تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه طی بیش از ۴۰ روز گذشته و همچنین رویکرد برخی دولت‌های غربی در اعمال استانداردهای دوگانه و نادیده گرفتن عامدانه اصول انسانیت و اخلاق و حقوق، تاکید کرد: «انتظار از کشورهای آزادی‌خواه و مستقل، به‌ویژه کشورهای اسلامی این است که در عرصه‌های دیپلماتیک و اقتصادی، با رویکرد منسجم و واحد، ضمن فشار بر این رژیم اشغالگر، زمینه‌ساز توقف جنایات این رژیم در کشتار غیرنظامیان و پایان محاصره غزه شوند.» رئیس‌جمهور کشورمان در این نامه به همتایان خود، با تاکید بر اینکه امروز روز آزمون الهی و انسانی همه دولت‌هاست، از کشورها خواسته است که با به‌کارگیری همه ابزارهای موجود برای فشار، از جمله توقف همکاری‌ها و ارتباطات تجاری و سیاسی با رژیم صهیونیستی، نقش برجسته‌تری در توقف این جنایات ایفا کنند.

fazaeli mehdi

مردم به گردن ما حق دارند

مهدی فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به سخنان اخیر معاون اجرایی رئیس‌جمهور که گفته بود دولت، نوکر ولایت است، با انتشار جمله‌ای از رهبر انقلاب در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «رهبر انقلاب: فلسفه وجود بنده و امثال بنده و دیگر مسئولان، خدمت است. ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم. اعتبار و آبروی ما به این است. اسلام این را برای ما معیّن کرده است. ما حقّی به گردن مردم نداریم؛ مردم به گردن ما حق دارند».

Rezaee Mohsen

آمریکا پایش را از غزه بیرون بکشد

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین و در پاسخ به این سوال که شما بارها به احتمال گسترش جنگ غزه و عمیق‌تر شدن آن اشاره کردید و حتی وزیر خارجه ایران هم این احتمال را مطرح کرد و به نظر شما این گسترش چگونه خواهد بود؟ گفت:«جنگ فقط در غزه محدود نخواهد بود، کشتی‌ها، هواپیماها و دفاتر صهیونیست‌ها در جهان اسلام پراکنده‌اند و اگر خون جوانان مسلمان به جوش بیاید، دیگر این اماکن نه‌تنها در کشورهای جهان اسلام بلکه حتی در اروپا و آمریکا هم امنیت نخواهند داشت چراکه مسئله فلسطین تبدیل به مسئله انسانی شده و حقوق بشر غربی و آمریکایی را زیر سوال برده است و هر روزی که جنگ غزه بیشتر ادامه پیدا کند، احتمال گسترش جنگ بسیار بیشتر است و توصیه ما آتش‌بس و خروج اسرائیل از غزه است.» وی در ادامه افزود:«امروز همه می‌دانند اگر آمریکا پایش را از معرکه بیرون بگذارد اسرائیل سریعاً عقب‌نشینی خواهد کرد و آن‌ها باید این کار را بکنند. اگر رژیم صهیونیستی از غزه عقب‌نشینی نکند و به جنایاتش پایان ندهد طی هفته‌های آینده احتمال گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه آنها وجود دارد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی