| کد مطلب: ۱۱۲۴۲

از جامعه چه خبر؟

kashir_firooz فیروز کشیر

افزایش تصادفات فوتی

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش تصادفات فوتی و جرحی در تهران خبر داد و گفت: «آمارهای ما نشان می‌دهد که ۵۷ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران در ساعات شب و تاریکی هوا رخ داده است. ۳۹ درصد از تصادفات فوتی نیز در شب‌های پنجشنبه و جمعه رخ داده و ۴۹ درصد از تصادفات رانندگی منجر به فوت که در شهر تهران رخ داده به‌دلیل بی‌توجهی به جلو بوده است.» فیروز کشیر در توضیح بیشتر به ایسنا گفت: «به استناد آمارها، از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه در بحث تصادفات شهر تهران ـ اعم از تصادفات فوتی و جرحی ـ با روندی افزایشی روبه‌رو بوده‌ایم و گرچه شیب این افزایش تند نیست، اما حتی یک کشته یا مصدوم در تصادفات نیز از نظر ما زیاد است و باید جلوی آن گرفته شود. درهمین‌راستا نیز اقداماتی را برای کاهش تصادفات رانندگی در دستورکار قرار داده‌ایم.» براساس اعلام او، ۷ درصد از تصادفات فوتی رخ‌داده در شهر تهران مربوط به موتورسواران بوده است. تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در طول هشت‌ماهه امسال، این موضوع را نشان داده است. متاسفانه حدود ۹۰ درصد موتورسوارانی که در صحنه تصادف فوت کرده‌اند، اصلاً از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند.

yazdimehr یزدی مهر

بازگشت آلودگی هوا به این ۹ شهر

سازمان هواشناسی از بازگشت آلودگی هوا به ۹ شهر خبر داد. براساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا، در شهرهای تهران، کرج، اراک، یزد، تبریز، اصفهان، ارومیه، اهواز و سمنان غلظت آلاینده‌ها و شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم افزایش می‌یابد. حالا درهمین‌زمینه هم حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، نسبت به بازگشت آلودگی هوا به پایتخت هشدار داد و گفت: «این وضعیت تا ظهر دوشنبه ۱۱ دی‌ماه در نیمه جنوبی و مناطق مرکزی استان تهران، با روند افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس روبه‌رو خواهیم بود.»

vazife_ahad احد وظیفه

چرایی کم‌بارشی در ایران

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه امکان تغییر انرژی سامانه‌های بارشی توسط انسان وجود ندارد و کم‌بارشی بر تمام نقاط خاورمیانه و آسیای میانه حاکم است، گفت: «اخبار منتشرشده درباره عقیم‌سازی سیستم‌های بارشی و تغییر مسیر آن‌ها به کشورهای دیگر، شایعه است و ازنظر هواشناسی صحت ندارد.» احد وظیفه در واکنش به اخبار منتشرشده مبنی بر تغییر مسیر ابرها، «هارپ» به‌عنوان علل تفاوت بارش ایران و کشورهای همسایه به ایسنا گفت: «در روزهای گذشته اخباری منتشر شده است که در کشورهای همسایه شمال غرب ایران، برف وجود دارد ولی در کوه‌های ایران، برفی نیست اما نکته قابل‌توجه این است که کم‌بارشی و خشکسالی در تمام مناطق آسیای میانه و خاورمیانه حاکم است. تمام کشورهای ایران، سوریه، عراق و حتی ترکیه همچنین کشورهایی که در شمال شرق ایران در منطقه آسیای مرکزی قرار دارند نیز دچار کم‌بارشی و کمبود آب شده‌اند. این مسئله که برخی کشورهای اطراف ایران، بارش برف بیشتری  را نسبت به ایران تجربه می‌کنند کاملاً به تفاوت‌های اقلیمی کشورها مربوط است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی