| کد مطلب: ۱۷۰۴۲

اسرائیل در لیست سیاه کودک‌کشی

اسرائیل در لیست سیاه کودک‌کشی

گروه خبر: سازمان ملل متحد رژیم اسرائیل را در فهرست سیاه دولت‌ها و رژیم‌هایی قرار می‌دهد که به کودکان آسیب می‌زنند. به گزارش تسنیم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به وابسته نظامی اسرائیل در آمریکا اطلاع داد که این سازمان در نهایت تصمیم گرفته است تل‌آویو را در فهرست سیاه کشورها (دولت‌ها) و سازمان‌هایی همچون داعش، القاعده و بوکوحرام قرار داهد که در مناطق درگیری به کودکان آسیب وارد می‌کنند.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت روز جمعه در گزارشی در این خصوص نوشت: تمامی تلاش‌های اسرائیل برای متقاعد کردن گوترش دبیرکل سازمان ملل برای منصرف کردن او از این اقدام با شکست مواجه شده است و تل‌آویو در فهرست سیاهی قرار گرفته است که قرار است طی گزارشی در هفته آینده منتشر شود و در اختیار اعضای شورای امنیت قرار گیرد تا در تاریخ 26 ژوئن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به‌رغم تلاش‌های اسرائیل برای منصرف کردن و متقاعد کردن وی به پس گرفتن این اقدام، به نظر می‌رسد تصمیم خود را در این زمینه گرفته است.

یدیعوت آحارونوت نوشت: یکی از پیامدهای ورود به این فهرست سیاه، آسیب اساسی به وجهه اسرائیل است زیرا این گزارش بازتاب بین‌المللی زیادی خواهد داشت و در تمام نهادهای سازمان ملل از جمله مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای امنیت، دیوان بین‌المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین المللی لاهه به آن استناد خواهد شد.

براساس گزارش شبکه ۱۳، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این تصمیم گفت: امروز سازمان ملل با پیوستن به لیست حامیان «حماسِ آدم‌کُش»، خود را در لیست سیاه تاریخ قرار داده است! ارتش رژیم صهیونیستی با اخلاق‌ترین ارتش جهان است و هیچ قطعنامه مضحک سازمان ملل این واقعیت را تغییر نخواهد داد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی