| کد مطلب: ۱۴۸۲۵

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش:

اقدامی کنند مهلک‌تر پاسخ می‌دهیم

اقدامی کنند مهلک‌تر پاسخ می‌دهیم

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم روز ارتشِ تهران در جمع خبرنگاران گفت: آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد.

روز گذشته یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور به مناسب روز ارتش در حضور استانداران، مقام‌های استانی و مقام‌های نظامی توانمندی‌ها و قدرت خود را با برگزاری رژه در مراکز استان‌ها به نمایش گذاشتند.

سید ابراهیم رئیسی در مراسم روز ارتشِ تهران با اشاره به قدرت بالای نظامی ایران گفت: «ساخت جنگنده‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودروهای زرهی و سامانه‌های هوشمند، قدرت نظامی ما را نه‌فقط در منطقه بلکه در جهان می‌تواند به‌عنوان قدرت برتر مطرح کند، این اقتدار نه عاریه‌ای بلکه بومی است، این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ایران است».

او همچنین مطرح کرد: «از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت‌ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب. به کشورهای منطقه عرض می‌کنم؛ نیروهای نظامی ما امنیت‌ساز، صلح‌آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملاً قابل اتکا هستند و به‌جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید، نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست».

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: «آنچه امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود، هر تجاوزی که به منافع کشور شود با پاسخ محکم و پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد. نیروهای مسلح معمولاً با توجه به دشمنانی که کشور دارد، در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا کنند. همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌های زیادی است که رَجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشته‌اند و به حرف‌های جدیدی روی آورده‌اند. این روزها همه نیروهای ما در سنگرهای دفاعی آماده هستند تا در برابر احتمالی، اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.»

استانداران هم در این مراسم، در سخنانی، با تقدیر از نیروهای مسلح در حفاظت از مرزهای مقدس ایران، تحقق «وعده صادق» و آمادگی این نیروها برای سرکوب هرگونه تجاوز خارجی، بر اقتدار و توانمندی‌های تجهیزات نیروهای مسلح تاکید کردند.

بازشدن ناگهانی آب‌پاش خودروی یگان ویژه

مراسم روز گذشته در مشهد حاشیه نیز داشت: «آب‌پاش خودرو یگان ویژه در مقابل جایگاه در مشهد باز شد.»

خبرگزاری دولت با انتشار کلیپی از این مراسم آن را «اتفاقی خاص» توصیف کرد و نوشته هنوز علت آن مشخص نشده است. بر اساس شنیده‌ها، این اتفاق به تجهیزات بعضی از عکاسان آسیب وارد کرده است.

فرمانده یگان ویژه پاسداران خراسان رضوی هم در پی این اتفاق ضمن عذرخواهی اعلام کرد: «‌در پی نقص سیستمی که منجر به فعال شدن آب‌پاش خودرو در مراسم بزرگداشت روز ارتش شد، مراتب عذرخواهی خود را از حاضران در مراسم و اصحاب رسانه اعلام می‌داریم».

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی