| کد مطلب: ۹۰۶۴

مدیران

مدیران

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی است

eshghi majid

خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: خروج سیمان و فولاد از بورس کالا منتفی شده و قرار است با نهادهایی که به این دو صنعت انتقاد دارند، جلساتی برای رفع این ابهامات برگزار شود. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص نگرانی‌های مربوط به خروج سیمان و فولاد از بورس کالا گفت: معامله کالاها در بورس کالا براساس قوانین و مقرراتی بوده که دولت‌های مختلف وضع کرده‌اند. بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد خروج این محصولات از بورس کالا می‌تواند بازار این محصولات را متلاطم کند؛ از این رو تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و موضوع خروج این محصولات از بورس کالا منتفی است. به گزارش ایسنا، ‌مجید عشقی ‌ادامه داد: البته عده‌ای انتقاداتی به برخی از فرآیندها دارند و توصیه کرده‌ایم در جلسات کارشناسی اگر ایرادی به عرضه‌ها مطرح است مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.

Aghli saeed

واردات گاز از ترکمنستان

سرپرست دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: واردات گاز از ترکمنستان در حال انجام است و اکنون واردات گاز از این ‌کشور ۷ونیم میلیون مترمکعب است. به گزارش‎ مهر، سعید عقلی، سرپرست دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران درباره واردات گاز از ترکمنستان گفت: واردات گاز از ترکمنستان در ‌حال انجام است و تا ۱۰ میلیون مترمکعب واردات انجام شده است که اکنون واردات گاز از این کشور ۷ونیم میلیون متر‌مکعب است‎. وی همچنین درباره وضعیت سواپ گاز گفت: سواپ گاز براساس درخواست آذربایجان صورت می‌گیرد‎. عقلی درباره چگونگی وضعیت صادرات گفت: اکنون صادرات ما به میزان نیاز به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان ‌انجام می‌شود‎.

rezvanifar mohamad

حجم تجارت ایران در نیم‌سال اول

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران از رسیدن تجارت خارجی کشور در نیمه اول سال جاری با ۴/۸۴درصد رشد به حدود ۵۴/۶ میلیارد دلار خبر داد. به گزارش مهر، محمد رضوانی‌فر با اعلام این خبر گفت: میزان وزنی تجارت خارجی کشور در این مدت ۸۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳/۷۸درصد افزایش نشان می‌دهد. رضوانی فر با اشاره به میزان صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی کشور به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و تجارت چمدانی اظهار کرد: در مدت یادشده بیش از ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش ۲۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون دلار صادر شد. به گفته وی میزان واردات کشور در نیم‌سال اول سال جاری به ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار رسید. وی همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی ایرانی در این مدت را به ترتیب چین با ۶/۹ میلیارد دلار، عراق با ۴/۵میلیارد دلار، امارات متحده عربی با ۳ میلیارد دلار، ترکیه با ۲/۴ میلیارد دلار و هند با 1/1 میلیارد دلار اعلام کرد. معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران همچنین ۵ کشور عمده مبدأ کالاهای وارداتی را به ترتیب شامل امارات متحده عربی با ۹ میلیارد دلار، چین با 8/8 میلیارد دلار، ترکیه با 3/3 میلیارد دلار، آلمان با 1/1 میلیارد دلار و هند با ۹۸۷ میلیون دلار ذکر کرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی