| کد مطلب: ۱۰۶۷۴

مدیران

Mirtajodini_-mohamadreza میرتاج الدینی

کاهش مالیات تولیدکننده 

مالیات سود تولیدکنندگان از 25 به 18‌درصد کاهش می‌یابد. این اقدام در راستای حمایت از تولید در کشور انجام شده است. به گزارش فارس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اتکا به درآمدهای پایدار در بودجه به معنای اعمال فشار مالیاتی بر مردم نیست، گفت: تلاش می‌شود از طریق شفاف‌سازی درآمد واحدهای تجاری به اخذ مالیات عادلانه بپردازیم و با فرار مالیاتی مقابله کنیم. او درباره مزیت‌های فاصله گرفتن از اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه‌ 1403‌‌‌، تصریح کرد: ساختار کلان در بودجه‌نویسی را دولت رعایت کرده است. ‌یکی از مهمترین اهداف دولت این بوده است که وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی حتی‌الامکان کاهش پیدا کند. سیاست‌های دولت سیزدهم در این راستاست که اتکا به درآمدهای پایدار مانند مالیات افزایش یابد و از وابستگی صرف به درآمدهای نفتی بکاهیم. در لایحه بودجه 1403، شاهد کاهش تراز عملیاتی قابل‌توجهی هستیم.

akrami_rahmatola رحمت الله اکرمی

یک میلیون دارایی سنددار شد

بیش از یک میلیون مال غیرمنقول دولت شناسایی و سنددار شد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش فارس، رحمت‌الله اکرمی، خزانه‌دار کل کشور با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی بدون سند نمی‌تواند ادعای طلب از دولت کند، گفت: در بسیاری از سال‌ها نمی‌دانستیم میزان دارایی‌ها و اموال دولت چقدر است، اما اکنون با روش حسابداری می‌توانیم میزان اموال و دارایی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ احصا، شناسایی و سنددار کنیم. او اظهار داشت: من بارها پیشنهاد کرده‌ام دولت‌ها که بر سر کار می‌آیند باید ترازنامه دارایی‌ها و بدهی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحویل بگیرند و موقع رفتن هم با ترازنامه، میزان دارایی و بدهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنند و میزان بدهی دولت‌ها به‌طور روشن بیان شود. خزانه‌دار کل کشور گفت: تا قبل از سال 94 هر کس می‌توانست با هر دلیل و مستندی ادعا کند از دولت طلبکار است اما امروز هیچ نهادی بدون طی کردن فرایند موضوع نمی‌تواند ادعای طلبکاری از دولت داشته باشد. 

abdolmaleki2 حجت عبدالملکی

آزادسازی واردات خودرو به مناطق آزاد

به‌دنبال واردات خودروهای نو به مناطق آزاد هستیم و وزارت صمت نیز موافقت کرده است. دولت سال گذشته واردات خودروهای هیبریدی و برقی به مناطق آزاد را مصوب کرد، درحالی‌که توقع داشتیم خودروهای عادی هم وارد شوند که در این زمینه به‌دنبال اخذ موافقت دولت و وزارت صمت هستیم. به گزارش ایسنا، حجت عبدالملکی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن معرفی ۱۰۰۰ پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به ارزش ۲۰ میلیارد یورو، گفت: موضوع واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی، واردات خودروهای کارکرده از خارج از کشور به مناطق آزاد و دیگری واردات خودروهای نو از خارج از کشور به مناطق آزاد را داریم که با همه آنها موافقیم. در زمینه واردات خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی، دولت اقدامات لازم را انجام داده ‌و در مرحله آیین‌نامه‌سازی و اجرای برنامه‌ها هستیم. برای واردات خودروهای کارکرده هم مصوبه گرفتیم.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی