| کد مطلب: ۱۹۷۶۹

اسکندر مومنی: آسیب‌های اجتماعی نگران کننده شده است

اسکندر مومنی: آسیب‌های اجتماعی نگران کننده شده است

چهارمین روز رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم روز گذشته در مجلس برگزار شد و در این جلسه برخی از وزرای پیشنهادی از جمله اسکندر مومنی برای وزارت کشور برنامه‌های خود را ارائه کردند. کمیسیون عمران نیز اعلام کرد که صلاحیت مومنی برای تصدی مقام عالی وزارت کشور را تأیید می‌کند.

انسداد مرزها در اولویت

مومنی، وزیر پیشنهادی کشور در بخشی از ارائه برنامه‌ها و دفاع از خود، گفت: «معیار در انتصاب‌ها براساس لیاقت، کاردانی، تعهد، پاک‌دستی، خردمندی و کارآمدی خواهد بود. تامین امنیت عمومی و افزایش مشارکت عمومی از وظایف مهم وزارت کشور است که در راستای تحقق آن تلاش کرده و برنامه‌های خود را اجرا خواهیم کرد. با استفاده از توانمندی نخبگان فرصت‌سازی کرده و فرصت‌های جدید برای رسیدن به آرمان‌ها خلق کنیم، بنابراین ما باید با شناخت استعدادها به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم. از هر کس به تناسب استعداد و توانایی خاص او استفاده شود و حتی احساس تبعیض نیز از بین برود.» او افزود: «فکر می‌کنم بخش دیگری از مسئولیت‌های وزارت کشور که با دستگاه‌های دیگر مشترک است، پیگیری و ترمیم آسیب‌های اجتماعی است که متأسفانه در برخی موارد نگران‌کننده شده که با اجرای تکالیف قانونی برنامه هفتم توسعه و تدوین اساسنامه و تقویت سازمان امور اجتماعی کشور، پیگیری این موضوعات را با اقدامات مؤثر سرعت خواهم داد. یکی دیگر از اولویت‌های کاری بنده پیگیری ارتقاء امنیت مرزها و مدیریت و ساماندهی حضور اتباع خارجی در کشور و جلوگیری از ورود غیرقانونی آنها از طریق اجرای تکلیف قانونی برنامه هفتم مبتنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت جهت سازماندهی و نظم‌دهی به این امر مهم و همچنین انسداد مرزها و همکاری‌های دو یا چندجانبه با کشورهای همسایه است.»

سخنان مخالفان اسکندر مومنی

مصطفی پوردهقان‌اردکان، نماینده اردکان: «به واسطه حضور دولت‌های مختلف و ذبح سیاسی، نیروهای متخصص و توانمند در وزارت کشور به گوشه‌ای سوق داده شدند و در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها سال‌های خود را می‌گذرانند و به واسطه نگاه‌های سیاسی افراد متخصص حذف شده‌اند. برخی از استاندارانی که در بعضی از استان‌ها منصوب شده‌اند و طی سالیان گذشته مشغول به کار بوده‌اند، افرادی بودند که با نردبان‌‌های سیاسی رشد کرده‌اند و افرادی بودند که با شربت و پوستر در ستادها به مسئولیت رسیده‌اند و سرمایه‌های اجتماعی ما را از بین بردند.» محمد باقری، نماینده بناب:«آقای مومنی تجربه و علم لازم را برای مدیریت وزارت کشور ندارد. به واقع وزیر کشور باید تجربه و علم کافی را داشته باشد بنابراین فردی که نه علم و نه تجربه لازم را دارد نباید در وزارت کشور به کار گرفته شود. باید مشخص شود که آقای مومنی چه تضمینی خواهند داد که به طور اتوبوسی نیروها از جای دیگری به وزارت کشور وارد نشود لذا ما می‌ترسیم این روندها در وزارت کشور ادامه پیدا کند.» محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات نماینده بناب درباره عدم به کارگیری نیروهای نظامی در مناصب و دخالت در امر سیاست گفت: «هیچ مغایرتی با قانون اساسی و قوانین جاری کشور برای به کارگیری نیروهای نظامی در بخش‌های دولتی وجود ندارد.»

سخنان موافقان اسکندر مومنی

سیدحسن هاشمی، نماینده بیرجند: «مومنی در تمامی این ویژگی‌هایی که رهبر انقلاب برای وزرا به آن اشاره کردند سرآمد است. نگاهی به سوابق ایشان بیانگر تدین و اعتقاد واقعی به نظام جمهوری اسلامی است.» نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد:«وزیر کشور کوچک‌شده یک رئیس‌جمهور است، کسب نشان درجه یک خدمت برای کاهش تلفات جاده‌ای و برنامه‌ریزی برای به کارگیری افراد فارغ از گرایش‌های سیاسی در این وزارتخانه از ویژگی‌های مطلوب وزیر پیشنهادی کشور است.» نماینده مردم همدان و فامنین: «رویکرد اجتماعی سردار مومنی بر تجربه سیاسی‌اش غلبه دارد. کارنامه سردار مومنی دو نکته مهم دارد، ابتدا اینکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل بوده و در چنین شرایطی دلیل ندارد به دنبال افرادی باشیم که کارنامه درستی ندارند و نکته دوم اینکه او فردی موفق بوده که در هر سمتی به خوبی عمل کرده است.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی