| کد مطلب: ۱۹۴۴۴

ضعف‌ها را نمی‌پوشانیم

ضعف‌ها را نمی‌پوشانیم

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تودیع و معارفه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، به انتقادات از جوان نبودن کابینه پزشکیان پاسخ داده و گفت: «این روزها یک مقدار به منش ارزشمند دکتر پزشکیان بی‌انصافی می‌شود. جوان‌گرایی با جوان‌سوزی فرق دارد. خیلی از بحث‌هایی که ما با آن در جامعه مواجه هستیم جوان‌سوزی است. می‌توان یک جوانی را چند ماهی در یک مسئولیتی گذاشت و بعد پرونده او بسته شود. چه جوان‌هایی را می‌شود مثال زد که اشتباه کردیم در یک جایی گذاشتیم که آمادگی نداشتند. در همه دولت‌های پس از انقلاب ما توانمندسازی و کادرسازی نکردیم برای همین مجبوریم مسئولان خودمان را از بین افراد خاص پیدا کنیم. یک جوان باید کشف شود و توانمندسازی شود و آماده بشود برای پذیرش مسئولیت؛ چون این کار را نکردیم مجبوریم سهمیه بگذاریم.»

او افزود: «دچار مردسالاری هستیم، در جلسات گاهی از خانم‌ها تعریف می‌کنیم چون می‌خواهیم شب در خانه دعوا نداشته باشیم. برخی از حرکات و رفتار، حداکثر یک نگاه مسکّنی به مشکلات دارد؛ جامعه ما از نظر روانی، آمادگی زعامت، هدایت و رهبری زنان را ندارد. هنوز بعد از ۴ دهه از گذشت پیروزی انقلاب، برای حضور زنان در بعضی از مجامع، چالش جدی داریم.»

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «برنامه هفتم که از امروز آن را به‌خوبی و با حضور وزرای دولت سیزدهم کلید زدیم و اولین شورای راهبری را با اعضای دولت شهید رئیسی برگزار کردیم. وزرای دولت سیزدهم تا امروز با صمیمیت با ما همکاری کردند. صندلی‌ها عوض می‌شود، مسئولیت‌ها تغییری نمی‌کند. بنا نیست ضعف‌های خودمان را با بدگویی از وزرای دولت قبل بپوشانیم و آنها را نفی کنیم؛ بناست نقد کنیم تا بهتر جلو برویم.»انسیه خزعلی نیز در این جلسه به عارف اعتراض کرد که چرا تعداد وزرای زن در کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم کم است؟ عارف در پاسخ گفت: «حالا رای این یکی را بگیریم، بعداً بیشتر استفاده خواهیم کرد.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی