| کد مطلب: ۱۷۴۰۶

جز پزشکیان و قالیباف بقیه شوخی هستند

جز پزشکیان و قالیباف بقیه شوخی هستند

محمدرضا تاجیک، عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در تحلیل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: «به نظر من گزینه نهایی به سمت آقای قالیباف و پزشکیان می‌رود. بقیه شوخی هستند؛ آمده‌اند بازی در صحنه خویش کنند و از صحنه بروند.

محمدرضا تاجیک، عضو هیئت علمی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌و‌گو با جماران در تحلیل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: «به نظر من گزینه نهایی به سمت آقای قالیباف و پزشکیان می‌رود. بقیه شوخی هستند؛ آمده‌اند بازی در صحنه خویش کنند و از صحنه بروند. آقای جلیلی یک رأی خاص و ثابتی دارد که با آن امکان پیروزی، دست‌کم در مرحله نخست را ندارد. در مرحله دوم اگر کسی در برابر ایشان بایستد، امکان پیروزی‌اش بالاست، چراکه رأی منفی ایشان بالاست.»

او ادامه داد: «رأی منفی آقای قالیباف هم بسیار بالاست، اما اینکه قالیباف بیاید نه جلیلی، یک گام به سوی همین تلطیف هدایت/ مدیریت‌شده فضا کند، او می‌تواند مقداری شرایط را از زمختی خارج کند، اما در عین حال، از چارچوب‌ها و خطوط قرمز عدول نکند و همان مسیر را به بیانی دیگر امتداد دهد، با نمایشی دیگر. به همین دلیل ایشان را به‌رغم اینکه رئیس مجلس بودند وارد صحنه کردند.»

این استاد دانشگاه در بخش دیگری در تحلیل عملکرد جبهه اصلاحات گفت: «جبهه اصلاحات در شرایط انتخابات پیش رو، در یک شرایط فقدان تصمیم و تدبیر ایستاده بود. به یک معنا هم کت تنش بود و هم زیرشلواری، هم می‌خواست بیاید و هم نیاید. این شرایط فقدان تصمیم و تدبیر است. اگر بدون شرط می‌آمد که با حرکت آقای خاتمی در انتخابات پیشین مغایرت داشت. دفعتاً که مردم تغییر نکرده‌اند که موجب توجیه تغییر مواضع رادیکال آنان شود.»

او ادامه داد: «بنابراین، باید برای حضور شروطی گذاشته می‌شد. گزینه‌های مختلفی مطرح بود که برخی ترجیح دادند به صحنه نیایند؛ مانند آقای عارف و صدر. بنابراین، گزینه‌های جریان اصلاح‌طلبی محدود به سه نفر شد و شرط حضور آنان نیز، به تاییدصلاحیت حداقل یکی از این سه نفر، محدود شد.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی