| کد مطلب: ۱۵۴۴۰

واکنش به مصاحبه مهدی نصیری با بی‌بی‌سی

واکنش به مصاحبه مهدی نصیری با بی‌بی‌سی

مهدی نصیری، مدیرمسئول و سردبیر پیشین روزنامه کیهان و فعال سیاسی اصولگرا که مدتی است از ایران خارج شده و در کانادا به سر می‎برد، در گفت‌وگویی با بی‎بی‌سی درباره اپوزیسیون برنامه‎ای را پیشنهاد داده است که واکنش‎های بسیاری را در سطح کشور به وجود آورد.

سوپرافراطی حزب‌اللهی دیروز، سوپر اپوزیسیون امروز

مثلاً محمدعلی ابطحی در این زمینه در فضای مجازی نوشت:«آقای مهدی نصیری سوپرافراطی حزب‌اللهی دیروز، حق دارد نظراتش تغییر کند و سوپراپوزیسیون امروز شود. اما هم برای دیروزش و هم برای امروزش توهم مضر است.

نه بولتن‌نویسی و اظهارنظرهای تند حزب‌اللهی‌اش در گذشته توانست ریشه اصلاح‌طلبی را برکند و نه مواضع فعلی اپوزیسیونی‌اش مورد قبول اپوزیسیونی قرار می‌گیرد که چهل سال است در تلاش برای براندازی هستند و نیازی به تازه‌وارد از راه دور آمده ندارند.

گفته‌اند شکاف تاجزاده و شاهزاده باید برداشته شود. خودش می‌داند نه شاهزاده می‌تواند به تاجزاده نزدیک شود و نه تاجزاده علاقه‌مند به همکاری با شاهزاده است. مهندس موسوی و نرگس محمدی و فائزه هاشمی و تاجزاده هم چون دلسوز این جامعه بوده‌اند در ایران باقی مانده‌اند و در زندان و حصر هستند. بد پوست خربزه‌ای زیر پای آقای نصیری انداخته‌اند تا تمامش کنند. هم از داخل حاکمیت و هم از خارج و از درون اپوزیسیون.»

بازگشت به تحجر

همچنین محمدرضا جوادی‌یگانه، جامعه‌شناس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ایده «از تاجزاده تا شاهزاده»، بازگشت به تحجر، عقب‌ماندگی و استبداد است. معضل فعلی جمهوری اسلامی، مسئله جایگاه خواست مردم است. نباید تجربه تلخ دوران پهلوی، که شاه اعلام کرد هر کس با نظر من مخالف است، گذرنامه بگیرد و از ایران برود، دوباره تکرار شود. مشروطه به استبداد برنمی‌گردد.»

نصیری چه‌کاره است

علاوه بر این علیرضا بهرامه، عضو حزب اراده ملت نیز در صفحه‌ اینستاگرام خود درباره‌ی اظهارات مهدی نصیری در مصاحبه با بی‌بی‌سی نوشت:«آقای نصیری چه‌کاره هستند که جای آقای تاجزاده نظر می‌دهند و نسخه می‌پیچند که باید فاصله بین آقای تاجزاده با رضا پهلوی از بین برود؟!

ایشان بهتر است بدانند که هیچ‌وقت تاجزاده رضا پهلوی را قبول ندارد. بهتر است ایشان به‌جای کسی نظر ندهند. امثال این افراد برای کسانی مثل تاجزاده با نظرات عجیب مشکل در داخل زندان و نظر امنیتی ایجاد می‌کنند.»

وی در ادامه نوشته است:«یاد مصاحبه آقای مهاجری و محبی افتادم که گفتند اگر ما این مصاحبه‌ها را می‌کردیم الان زندان بودیم و راحت هم از کشور خارج شدند به کانادا رفتند امثال این افراد از هزاران دشمن بدتر هستند. یک روز جزو تندروترین افراد بودند و حالا شدند جزو اپوزیسیون تندرو. باید از این افراد ترسید. تلاش برای وصل اصلاحات بنیادین در جمهوری اسلامی و نقد اقدامات آن و وصل کردن آن به جریان برانداز و بهانه دادن به [مسئولان] برای عدم تفاوت میان اصلاح‌طلبی عمیق و براندازی توسط مهدی نصیری زیبا نیست؟»

برداشتن فاصله میان شاهزاده و تاجزاده

مهدی نصیری در بخشی از گفت‌وگو با بی‎بی‌سی بی‌محابا و بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های بسیار دو جریان اصلاح‌طلب و سلطنت‎طلب راهکاری را برای اپوزیسیون جمهوری اسلامی‎ایران و منتقدان به حکومت مطرح کرده است.

او گفت:«اگر بخواهم در یک عبارت مقصودم را درباره کاری که اپوزیسیون باید انجام دهد، بگویم:«شکاف و فاصله بین شاهزاده و تاجزاده باید در میان آنها برداشته شود. به این معنا باید یک اتحاد و همگرایی ویژه بین جریان پادشاهی‌طلبان مشروطه و جمهوری‌خواهانی که بخش قابل توجهی از آن، اصلاح‌طلبان عبور کرده از جمهوری اسلامی هستند مانند آقای موسوی، آقای تاجزاده، خانم نرگس محمدی، خانم فائزه هاشمی» این دو جریان که به نظرم حداقل ۸۰ درصد یا بیش از این مقدار از جامعه ایران را پوشش می‎دهند باید وارد گفت‌وگو و اتحاد و تعامل بشوند و عمق خطری را که ایران امروز و آینده را تهدید می‌کند، تشخیص دهند و درک کنند و برای آن چاره‌اندیشی کنند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی