| کد مطلب: ۲۲۳۹۲

‏اساسنامه معاونت انرژی ریاست جمهوری و چند ایراد اساسی

‏اساسنامه معاونت انرژی ریاست جمهوری و چند ایراد اساسی

‏اکنون که این معاونت در حال شکل‌گیری است، آقای ریاست جمهوری لطفا یک کار را در بخش انرژی، درست انجام دهید:

به گزارش هم‌میهن، عبداله باباخانی در یادداشتی نوشت:

 کار معاونت انرژی میبایستی سیاستگذاری در مدیریت یکپارچه‌سازی انرژی کشور باشد و نباید در کار اجرایی دخالت کند( سازمانی باشد که مغزها کار کنند و کاری به دست‌ها و جیب‌ها نداشته باشد) 

شورای عالی انرژی که زیر نظر رئیس‌جمهور و با دبیری معاونت انرژی تشکیل میشود، نیاز است که بالای پنجاه درصد حق رای آن را به متخصصین و نخبگان انرژی، غیر دولتی و غیر ذینفع مالی واگذار گردد ( جلسه با وزیران نفت، نیرو، صمت، چند نماینده مجلس و چند رئیس سازمان نیاز به تشکیلاتی جدیدی بنام معاونت انرژی و سازمان خاصی ندارد). 

شورای عالی انرژی را غیر دولتی طراحی کنید. اعضا با حکم‌های دو ساله و حداکثر دو دوره عضو باشند. ( هر چی بلد باشند در آن ۲ یا ۴ سال رو میکنند. اینجا را برای تا آخرین نفس طراحی نکنید)  

 اعضا هیئت عامل سازمان مربوطه از افرادی که پست به آنها نرسیده است تشکیل ندهید و از دانشمندان جوان و نخبه غیر دولتی تشکیل گردد ( مدیریت کشور فعلا فامیلی و جناحی مثل غنائم پس از جنگ تقسیم میشود، با اطاق فکر انرژی اینکار را نکنید) 

 هیچکدام از سازمان های دیگر مانند سازمان انرژهای تجدیدپذیر یا بهینه سازی که کار اجرایی دارند، در این سازمان ادغام نشوند. ( این سازمان میبایستی کوچک،چابک و اطاق فکری از دانشمندان بخش انرژی باشد تا خرابکاری دولتی ها در انرژی ۴۶ سال گذشته، را با ارائه راهکار هوشمندانه اصلاح کند) 

 اگر از ریشه بنا کج گذاشته شود، تا ثریا کج بالا خواهد رفت. به اندازه کافی در بخش انرژی بنای کج داریم که در حال فرو ریختن بر سر مردم است. 

 ‌در مورد ایرادات فراوان اساسنامه تشکیلات این سازمان در آینده بیشتر خواهم نوشت. 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی