| کد مطلب: ۱۶۹۴۰

رایزنی در بیروت و دمشق

رایزنی در بیروت و دمشق

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص جنگ غزه، پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته به لبنان و سوریه سفر کرد.

باقری در بیروت با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.  سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر خارجه لبنان، ضمن تاکید بر اینکه «ثبات، آرامش و پیشرفت لبنان هدف جمهوری اسلامی ایران است» خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.

باقری در دمشق پایتخت سوریه نیز ضمن نشست با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی، با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

باقری در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه «ایران توانست با ابتکار وعده صادق، رژیم صهیونیستی را در یک وضعیت انفعالی قرار دهد» گفت: «به سوریه آمدم تا با برادران سوری خود در مورد آخرین تحولات غزه و رفح رایزنی کنیم و بتوانیم به یک راهکار مشترک برای توقف تجاوزات صهیونیست‌ها دست پیدا کنیم و اقدام جمعی در این ارتباط انجام دهیم.»

باقری تاکید کرد: «ایران همچون گذشته و راسخ‌تر از گذشته در کنار مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها ایستاده است. ایران و سوریه ۲ همراه، ۲ همکار و ۲ دوست صمیمی در مسیر توسعه همکاری دوجانبه و ۲ ستون اصلی ثبات در منطقه هستند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی